EKB Journal Management System
Author = ناصر بن سعد العجمي
Number of Articles: 10

1

واقع معايير الجودة في معاهد وبرامج التربية الفکرية The Reality of Quality Standards in Institutes and Programs for students with disability Education

Volume 6, 23 الجزء الأول, March 2018, Page 139-190
ناصر بن سعد العجمي; أميره بنت صابر المطيري

2

تقـــويـــم أداء معلمـــي الـــتربيـــة الفکـــريـــة في ضـــوء المعـــايير المهنية لمجلـــس الأطفـــال غـــير العـــاديين The Performance Evaluation Of Intellectual Education Teachers in the Light of Standards of The Council of Exceptional Children CEC

Volume 6, 22 الجزء الثانى, January 2018, Page 99-145
ناصر بن سعد العجمي; مـــرام مسنــد الصيفــي

3

فعالية استراتيجية تدريس الأقران في اکساب مهارة التوجه والحرکة للتلاميذ ذوي تعــدد العــوق بمعهـــد النــور بالــريــاض Effectiveness of peer teaching strategy to teach the orientation and movement skill of students with multiple disabilities in Al Noor Institute Riyadh

Volume 6, 21 الجزء الأول, November 2017, Page 1-24
ناصر بن سعد العجمي; هشام بن عبدالله ابراهيم الطلاسي

4

دور الأسرة في تنشئة الأطفال ذوي الإعاقة الفکرية في معاهد وبرامج التربية الفکرية بمدينة الرياض من وجهة نظر المعلمات Role of the family in upbringing child with intellectual disability in institutions and programs of intellectual education in Riyadh from female teachers' perspective

Volume 5, 20 الجزء الأول, September 2017, Page 125-174
ناصر بن سعد العجمي; مريم بنت سالم عبد الله الزهراني

5

أهمية استخدام الأجهزة اللوحية (Ipad) في تنمية بعض مهارات القراءة لدى التلميذات ذوات الاعاقة الفکرية البسيطة من منظور المعلمات Importance of using tablets (Ipad) in developing some of reading skills for female students with mild intellectual disability from female teachers' perspectives

Volume 5, 18 الجزء الأول, May 2017, Page 83-122
ناصر بن سعد العجمي; حنان بنت ساير المطيري

6

واقع استخدام التعليم الإلکتروني في تدريس ذوات الإعاقة الفکرية البسيطة في مدارس مدينة الرياض من وجهة نظر المعلمات The fact of using Electronic Education in Teaching for who have mild intellectual disability in schools of Riyadh from Female teachers' perspective

Volume 5, 18 الجزء الثانى, May 2017, Page 95-130
ناصر بن سعد العجمي; مشيرة بنت عبدالله الحارثي

7

اتجاهات معلمي التلاميذ العاديين نحو برنامج صعوبات التعلم بمدارس محافظة السليل "دراسة تحليلية" Attitudes of the Teachers of Ordinary Students Towards Learning Disabilities Program at Alslayel Governorate Schools

Volume 5, 17 الجزء الثانى, March 2017, Page 1-39
ناصر بن سعد العجمي; عائض بن فيصل بن فهد الودعاني

8

تجربة برنامج الوصول الشامل بجامعة الملک سعود رؤية جامعه وطموح وطن

Volume 4, 15 الجزء الأول, November 2016, Page 1-10
ناصر بن سعد العجمي

9

فاعلية استخدام تطبيق (نان وليلي) التعليمي على جهاز الآيباد(I pad) في تعليم الحروف الهجائية مع التلاميذ ذوي الإعاقة الفکرية: دراسة الحالة الواحدة Single Subject Design The Effectiveness of The Use of “Nan & Lili” The Tutorial Application On The IPad Device (IPad) To Teach The Alphabet With Students With Intellectual Disability: Single Subject Design Study

Volume 3, 10 الجزء الثانى, January 2016, Page 1-40
ناصر بن سعد العجمي; عبدالهادي بن محمد اليامي

10

اتجاهات معلمي ومعلمات التربية الفکرية نحو مهنتهم في ضوء بعض المتغيرات Attitudes of Teachers of Intellectual Education About Their Profession In Light of Some Variables

Volume 2, 8 الجزء الثانى, July 2015, Page 181-214
ناصر بن سعد العجمي