EKB Journal Management System

1.

دراسة تأثير رضا العملاء على القيمة الدائمة لهم" تحليل تجريبي لممارسات التجارة الإلكترونية في السوق المصري" Examining the impact of customer satisfaction on Customer lifetime value:The Mediating Role of Customer Loyalty and Retention : Empirical Analysis of E-Commerce Practices in the Egyptian Market

Volume 2, Issue 5, August 2025, Pages 132-162
غاده جاد; محمد علي الحايس الحايس; نجلاء فريد حجازي حجازي

2.

Using the Modified TAM to Improve Customer Retention Levels for Banks Operating in Egypt

Volume 16, Issue 1, January 2025, Pages 1921-1951
Yasmine Mahmoud Meselhy; Wael Kortam; Nihal Ayad

3.

MEDIATING CUSTOMER SATISFACTION IN THE RELATION BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE OF EMPLOYEES AND CUSTOMER RETENTION

Volume 1, Issue 1, December 2024, Pages 23-48
AbdelHamid N. Basyouny; Mahmoud G.A. Khazam; Rania M. El-Masawy; Tamer I. Ashry; Talaat A. AbdelHamid

4.

تأثير القيمة على الاحتفاظ بعملاء مطاعم الوجبات السريعة في السعودية

Volume 44, Issue 3, May and June 2024, Pages 305-328
اياد النسور; سعود عبد الله سعود السهلي

5.

A Smart Model to enhance Customer retention in E-commerce

Volume 38, Issue 1, March 2024, Pages 1501-1538
Norihan N. Abdelgawad; Aya M. Mostafa

6.

Omnichannel Retailing and Customer Retention: The Mediating Effect of Omnichannel Shopping Experience

Volume 43, Issue 4, December 2023, Pages 40-72
Naglaa Mohamed Diaa; Heba Abdel Wahab Abdel Wahab

7.

دور تطبيق إدارة علاقات العملاء على زيادة الاحتفاظ بالعملاء :دراسة ميدانية على شركات الاتصالات في مصر

Volume 14, Issue 4, October 2023, Pages 2030-2069
محمد أحمد منصور; أمل عصفور

8.

قيمة العلامة التجارية كمتغير وسيط في العلاقة بين التسويق بالمحتوى والإحتفاظ بالعملاء " دراسة تطبيقية "

Volume 14, Issue 1, January 2023, Pages 835-911
محمد حسنين السيد طه; سعيد سيد شعبان عبده

9.

تأثير جوائز حسابات التوفير على الاحتفاظ بالزبون لدى البنوک التجارية الأردنية باستخدام نمذجة المعادلات الهيکلية SEM

Volume 42, Issue 4, December 2022, Pages 35-54
اياد النسور

10.

أثر العدالة المدركة على الاحتفاظ بالعميل "الدور الوسيط لثقـــة ورضا العميــل" (دراسة تطبيقية)

Volume 46, Issue 3, July 2022, Pages 351-400
ايمان محمود شاذلى

11.

The Effect of Customer Engagement in the Relationship between Brand Commitment and Customer Retention

Volume 13, Issue 3, July 2022, Pages 557-615
Azza Abdel Kader El Borsaly; Esraa Kamel Mahni

12.

Impact of Emotional Intelligence on Word of mouth Mediating Customer retention In Egyptian Commercial Banks

Volume 8, Issue 13, January 2022, Pages 747-768
طلعت أسعد عبدالحميد; تامر ابراهيم عشري; عبدالحميد نظمي بسيوني

13.

Impact of Customer Relationship Management on Customer Retention in Hotels

Volume 21, Issue 3, December 2021, Pages 152-161
Sameh Soliman; Nancy J. Kamel

14.

The impact of Overall service quality on Perceived value, Customer Satisfaction and Customer Retention: The case of Vodafone Egypt

Volume 41, Issue 1, January 2019, Pages 5-69
نجلاء فريد حجازي