EKB Journal Management System
Keywords = Typography
Number of Articles: 15

1

النظرية التفكيكية كمدخل ابداعي لتصميم الملصق الإعلاني

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 26 April 2023
أمل سراج

2

إشكاليات في توصيف الحرف العربي في تصميم الإعلان التيبوغرافي- الكاليجرافي -التشكيل البصري الحر

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 15 February 2023
نســرين عـزت جمال الدين محمود; محمد كمال الدين; هبة عبد النافع حامد علي

3

اعتبارات تصميم التيبوغرافيا العربية الملائمة للعلامات التجارية النصية

Volume 9, Issue 44, March 2024, Page 491-509
رانيا عاطف إبراهيم حمدان; عبير حسن عبده مصطفى; نسرين عزت جمال الدين

4

"الكاليجرافي" كمصدر إبداعي لتصميم العلامة التجارية وتطبيقه على طلاب قسم الاعلان

Volume 4, Issue 19, February 2024, Page 260-285
هبه محمد عوض

5

Evaluation of Luxor Brand Visual Identity: Tourists’ Perception

Volume 6, Issue 1, June 2023, Page 1-23
Nesreen Khairy Ali; Wafaa Ahmed Elias; Asmaa Hussein Ahmed

6

الإستفادة من جماليات فن التيبوغرافيا في إثراء ملابس الشباب بإستخدام الطباعة والتطريز

Volume 32, Issue 4, October 2022, Page 159-195
علا عبداللاه; هدى غازى; رانيا هيکل; جهاد عزازي

7

Integration Between Typography and Geometric Sequences as a System in Updating Experimental Methods in Three and Two-Dimensional Printing Designs for Women's Fabrics

Volume 3, Issue 1, January 2022, Page 328-344
reham mohammed abdelsalam

8

Influence of Changing the New Technology on Digital Typography (case study – Arial font)

Volume 4, Issue 2, December 2021, Page 131-148
Nada Emad Abd El-Motaleb; Hassan Mohamed Abolnaga

9

A multimodal Discourse Analysis of the First Promotional Video in #This is Egypt Campaign

Volume 31, Issue 31, July 2021, Page 85-136
Menna Mohammed Salama El-Masry

10

التيبوغرافيا ودورها في إثراء الشکل في تصميم الاعلان

Volume 6, Issue 2, April 2021, Page 490-513
أحمد حمودة

11

التيبوغرافيا کعنصر رئيسى فى تصميم الإعلان وعلاقتها بالإختلاف الثقافى للمتلقين

Volume 6, Issue 25, January 2021, Page 199-216
سارة جابر

12

Experiment Augmented Typography Design for E-Marketing Female Textile

Volume 10, Issue 4, October 2020, Page 479-507
Shimaa Salah Sadek Sedek; Nashwa M. Nagy

13

New design ideas in advertising using the aesthetic values resulting from the integration art of Arabic and foreign typography

Volume 10, Issue 3, July 2020, Page 383-396
Nevin Mohamed Ahmed Al-Rifai

14

التشکيل بالخط العربي( الکاليجرافي) ومکانته بين فنون الکتاب المعاصر

Volume 5, Issue 22, July 2020, Page 175-194
جهاد عبده; صالح عبد المعطي

15

الاستفادة من جماليات الخط العربي لإثراء تيشرتات الشباب المطبوعة بفن التيبوغرافيا

Volume 4, Issue 15, May and June 2019, Page 428-459
غادة شاکر عفيفي