iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 23, Issue 4, May 2020
1
نشرة العدد
Page
1-6
View Article
|
PDF
403.8 K
|
View on SCiNiTO
2
واقع امتلاک المتخصصون في الرياضيات بجامعة حفر الباطن للمعرفة التربوية التکنولوجية وفق إطار (TPACK) The reality of mathematics specialists in University of Hafr Al-Batin having technological pedagogical knowledge according to the (TPACK) framework
Page
7-37
سلمان بن حديد الشمري
View Article
|
PDF
663.9 K
|
View on SCiNiTO
3
أثر استخدام نموذج ألن هوفر في تنمية مهارات حلِّ المشکلات الهندسيَّة لدى طالبات الصف الثاني متوسط
Page
38-76
سعود عايض الشهراني; صفيه محمد عبد الله آل زيد
View Article
|
PDF
1.51 MB
|
View on SCiNiTO
4
تحليل محتوى کتب الرياضيات بالمرحلة المتوسطة في ضوء مهارات التفکير الإحصائي. Analyzing the content of middle school mathematics books in the light of statistical thinking skills.
Page
77-107
غرم الله مسفر الغامدي; ياسر ترکي الحربي
View Article
|
PDF
1.38 MB
|
View on SCiNiTO
5
الضعف في حل المسائل الرياضية اللفظية لدى طلاب المرحلة الابتدائية: أسبابه وعلاجه Weakness in solving the verbal mathematical problems among primary school students; causes and solutions
Page
108-136
علي بن منصور حزام الجعفري
View Article
|
PDF
631.93 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر الدمج بين بيئات CAS و DGS التفاعلية في التفکير الهندسي لدى طلبة التعليم العام في سلطنة عمان في ضوء معتقداتهم نحوها The effect of integration interactive CAS & DGS environments on Geometric thinking on general education students in the light of their beliefs towards these environments
Page
137-172
رضا أبوعلوان السيد; ثـريــا بنت حمود بن علي البـوسـعــيـدي
View Article
|
PDF
760.98 K
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية استخدام اليدويات في تدريس منهاج الرياضيات بسلاسل کامبريدج وأثرها في تنمية التحصيل و التفکير البصرى لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية بسلطنة عمان The effectiveness of using manuals in teaching the mathematics curriculum in Cambridge chains and its effect on developing achievement and visual thinking among primary school students in the Sultanate of Oman
Page
173-216
عبد الفتاح جاد مصطفي; زهرة هيکل البلوشي
View Article
|
PDF
686.01 K
|
View on SCiNiTO
8
فعالية مُدخل التعلم العميق في تنمية التفکير السابر والبراعة الرياضية وخفض التجول العقلي لدي طلاب المرحلة الثانوية Effectiveness of Deep learning approach In developing Probe thinking, Mathematical Proficiency and Reducing Mind-wandering towards mathematics of secondary school students
Page
217-251
خلف الله حلمي فاوى محمد
View Article
|
PDF
759.06 K
|
View on SCiNiTO
9
تقويم الأداء التدريسي لمعلمات الرياضيات بالمرحلة المتوسطة في المملکة العربية السعودية في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين
Page
252-291
حنان بنت عبدالرحمن بن سليمان العريني
View Article
|
PDF
855.37 K
|
View on SCiNiTO