EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 23, Issue 7, October 2020  XML

1

نشرة العدد

Page 1-8

2

تطوير منهج الرياضيات في ضوء رؤية مصر للتنمية المستدامة(2030) وأثره على تنمية بعض مهارات القرن الحادي والعشرين لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Developing mathematics curriculum in the light of Egypt's vision of sustainable development (2030) and its effect on developing some of 21st century skills of preparatory stage pupils

Page 7-81
عبدالناصر محمد عبدالحميد عبدالبر

3

استخدام نموذج التلمذة المعرفية لتنمية مهارات حل المسألة الرياضية اللفظية والنزعة الرياضياتية المنتجة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية Using the Cognitive Apprenticeship model to develop skills to solve the verbal mathematical problem and the mathematical Productive Disposition among elementary school pupils

Page 82-158
حسن عوض حسن الجندي

4

فاعلية برنامج مقترح قائم على معايير الرياضيات للجيل القادم من• NYS لتنمية التحصيل واستخدام الممارسات الرياضية والکفاءة الذاتية فى تدريس الرياضيات لدى الطالبة المعلمة The effectiveness of a proposed program based on mathematics standards of the next generation of NYS for developing Achievement , use of mathematical practices and self- efficacy in teach

Page 159-216
إيمان سمير حمدى احمد

5

برنامج مقترح لتنمية مهارات الحل الإبداعى للمشکلات فى الرياضيات لدى طلاب المرحلة الثانوية

Page 217-253
رانيا عطيه سلام محمد; العزب محمد زهران; أبوهاشم عبد العزيز سليم

6

أثر استخدام مبادئ وأنشطة هندسة الفراکتال في تنمية مهارات التفکير المنظومي ومهارات اتخاذ القرار في الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of using fractal geometry principles and activities in developing prep stage students’ systematic thinking and decision making skills

Page 254-301
فايز محمد منصور محمد

7

فاعلية استخدام استراتيجيات التفکير المتشعب في تنمية الحس العددي والذکاء المنطقي الرياضي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية The Effectiveness of using Neural Branching Strategies in Developing Numerical Sense and Mathematical logical Intelligence among Primary Stage Pupils.

Page 302-378
رشا نبيل سعد إبراهيم صالحه