EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 10, 35 الجزء الثانى, 2020  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13
تقديم: أ.د/ نجوى جوبالى

2

فاعلية برنامج تعليمي قائم على استراتيجية الحواس المتعددة لعلاج عسر الکتابة لدى طلبة غرف المصادر The effectiveness of a multi-sensory strategy Approach to treatment, writing difficulties of students in the resource Rooms

Page 1-24
حسين عبد الحليم حسين خليل; سهيـــر سليمـــان الصبـــاح

3

علاقة الخداج ووزن الطفل عند ولادته وعمر الوالدين وحالة الطقس الأطول في فترة الحمل بالإصابة بصعوبات التعلم في المملکة العربية السعودية The Association of Learning Disabilities (DL) In Saudi Arabia with Preterm Birth, Birth Weight, Age of Parents at the Birth of the LD Child, and the Weather During Which Pregnancy Lasts the Longest

Page 25-60
بثينــة سعــد القحطــاني; أحمـــد عبـدالله الـربـابعـــة

4

ظاهرة الخداع والکمالية وفاعلية الذات والرضا عن الحياة لدى طلاب الکلية المتفوقين دراسياً: (دراســة وصفيـــة) Imposter Phenomenon, Perfectionism, Self-Efficacy and Life Satisfaction in High Achieving College Students: A Descriptive Study

Page 61-122
فـاطمــة محمــد علـي عمــران

5

فــعاليــة بـرنــامـج إثــرائـي قــائـم علـى نظـريــة تــريـز فـي خفــض صعــوبــات التعلــم فـي الـريـاضيــات لدى طالبات المرحلة الابتدائية The effectiveness of an enrichment program based on the theory of TRIZ in reducing learning disabilities in mathematics

Page 123-152
فاطمة بنت محمد القحطاني; شريفة بنت عبدالله الزبيري