EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 8, 28 الجزء الأول, January 2019  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

فعالية استخدام إجراء التأخير الزمني المتدرج في إکساب مهارة قراءة بعض الکلمات الوظيفية للتلميذات ذوات الإعاقة الفکرية البسيطة والمتوسطة (دراســـــة مقـــارنــــة) The Efficiency of Using Progressive Time Delay Procedure (PTD) in Teaching Reading Skill of Some Functional Words to Female Students of Mild and Moderate Intellectual Disabilities ( A Compara

Page 1-31
بندر العتيبى; عائشة الغامدى

3

القدرة التنبؤية للعوامل الديمغرافية المؤدية لانتشار المشکلات الانفعالية – الاجتماعية لدى طلبة مدارس الأمل للصم The Predictability of Demographic Factors that Cause Social, Emotional Problems for Deaf Students in AL Amal Schools

Page 33-65
عاطف بحراوى

4

استراتيجيات التعلم النشط وعلاقتها بالدافعية والتحصيل لذوات صعوبات التعلم من وجهة نظر معلمات صعوبات التعلم Strategies of active learning and their relationship to motivation and attainment of students’ learning who are suffering from learning difficulties from the perspectives of teachers of learning difficulties

Page 67-116
أمانى الدوس

5

أنماط الشراکة في برامج التربية الخاصة في ضوء نموذج إبستين Epstein's Model : دراسة حالة متعددة Types of Partnership in Special Education Programs in Light of Epstein's Model: Multiple Case Study

Page 117-151
نسيم الصريصري; رايدة العوفى

6

فاعلية الذات الإرشادية وعلاقتها بالتوافق المهني لدى مرشدات المرحلة الثانوية بمدينة جدة Counseling Self Efficacy and Its Relationship With Vocational Adjustment Among Secondary School Counselors in Jeddah city

Page 153-192
سعاد الزهرانى