EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 8, 28 الجزء الثانى, January 2019  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

آراء أعضــاء هيئــة التــدريــس نحــو استخــدام نمـوذج الاستجـابـة للتـدخـل في برامـج صعـوبـات التعلــم Opinions of Faculty Members about Using Response to Intervention Model in Learning Disabilities Programs

Page 1-32
وداد أبا حسين; شروق الشويعر

3

تقويم برنامج التدريب الميداني في مجال صعوبات التعلم في جامعة نجران في ضوء معايير مجلس اعتماد تعليم المعلمينCAEP Evaluation Field of Training Program in Learning Disabilities in the Light of Standards of the Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) at Najran University

Page 33-75
برهان حمــادنــه; آمال القثــامي

4

التفکير القائم على الحکمة کمُنبَّئ بالعوامل الخمس الکبرى للشخصية لدى الموهوبين في المرحلة الثانوية بالمملکة العربية السعودية Thinking Based on Wisdom as a Predictor of the Big Five Factors of Personality for the Gifted Secondary School Students in the Kingdom of Saudi Arabia

Page 77-113
عبدالرحمن دحيم; علاء أيوب