iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 24 الجزء الثانى, May 2018
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
676.14 K
|
View on SCiNiTO
2
التدريس التشارکي بين معلمي التربية الخاصة والتعليم العام في مدارس الدمج الشامل: مراجعة أدبيات Co-teaching between Special Education Teachers and General Education Teachers in Full Inclusive Schools: A Literature Review
Page
1-30
فــاطمــة صــالــح المــاجــد; نــورة إبـراهيــم البــاش
View Article
|
PDF
639.43 K
|
View on SCiNiTO
3
دور الشراکـة الأسـريـة في تفعيـل التعليـم الشـامـل طـرق التفعيـل – المعـوقــات The family’s involvement in inclusive education: activating the partnership – difficulties
Page
31-59
إيمـان بنت إبـراهيـم المقيطيـب; نــوف بنـت عبـدالله النعيــم
View Article
|
PDF
544.37 K
|
View on SCiNiTO
4
المشارکة الاجتماعية في المدرسة الشاملة لذوي الإعاقة الفکرية "مــــراجعـــة الأدبيــــــات"
Page
61-98
غـــــادة المــــوســى
View Article
|
PDF
561.96 K
|
View on SCiNiTO
5
تصـور مقـترح لرخصـة المعلـم بالتعليـم الشامـل وفــق رؤيـة 2030 A Proposal research for teacher's license in inclusive education according to Vision 2030
Page
99-134
أسمـــاء إبـراهيــم الحـربــي
View Article
|
PDF
956.43 K
|
View on SCiNiTO
6
تصور مقترح لإعداد معلم التعليم العام في التعليم الشامل وفق (رؤية المملکة العربية السعودية 2030) A Suggested Framework to Prepare The General Education Teacher in the Inclusive Education According to the kingdom of Saudi Arabia’s 2030 Vision
Page
135-165
شـــروق طـــلال بـاعثمــان; نـــوف عبـدالله الســـديــري
View Article
|
PDF
661.64 K
|
View on SCiNiTO