EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 6, 23 الجزء الثانى, March 2018  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15

2

السلوک الإبداعي لدى معلمي التربية الخاصة في الأردن ومعوقاته من وجهة نظرهم Creative Behavior of Special Education teachers in Jordan and its Obstacles

Page 1-38
مــــاهــر تيســير الشــرادقــة

3

واقع عمل فريق البرنامج التربوي الفردي لبرامج ذوي صعوبات التعلم في المدارس الابتدائية من وجهة نظر معلمي ومعلمات ذوي صعوبات التعلم بمدينة الرياض The reality of the work of the IEP team for programs with learning disabilities in primary schools from the perspective of teachers and teachers with learning disabilities in Riyadh

Page 39-71
إبــراهيــم عبــدالله الحنــو; بنــدر محمــد العصيمــي

4

تقييم الخدمات المساندة للتلاميذ ذوي الإعاقة العقلية في معاهد وبرامج التربية الفکرية من وجهة نظر العاملين بها Assessment of the Support Services Provided to Students with Mental Disabilities as Viewed by their Employees

Page 73-108
محمد علي القحطاني; بدر فلاح العتيبي

5

فاعلية برنامج تعليمي قائم على استراتيجية الحواس المتعددة في علاج بعض صعوبات الحساب للتلميذات ذوات صعوبات التعلم The Effectiveness of a Program Based on Multi-senses Strategy in Treating some of Calculation Learning Disabilities

Page 109-136
عبــير أحمــد حــامــد الحســاوي

6

شراکة أولياء أمور التلميذات اللاتي لديهن صعوبات تعلم في العملية التعليمية ومتطلبات تفعيلها من وجهة نظر المعلمات Involvement of parents of female students with learning disabilities in the educational process and requirements for its activation from the point of view of teachers

Page 137-162
نـورة بنت علي الکثيري; صـالحــة بنت محمد الخلف

7

السلــــوک التکيفـي لــدى التلمــيذات الصـــم بمعـاهـد الأمــــل فـي محــافظـــة جـــدة (دراســــــــة مسحــــــية) Adaptive Behavior of Deaf Students Al - Amal Institute in Jeddah Governorate

Page 163-194
بتلاء بنت طرجم بن هاضل العتيبي