EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 6, 21 الجزء الثانى, November 2017  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15

2

تقييم استخدام التقنيات المساندة لتمکين دمج الصم وضعاف السمع من وجهة نظر المختصين والمعلمين في المملکة العربية السعودية Evaluation of the use of Assistive technologies to enable the integration of deaf and hard of hearing students from the point of view of specialists and teachers in the Kingdom of Saudi Arabia

Page 1-53
أحمد نبوي عبده عيسى; محمد بن مبارک الشهراني

3

فعالية استخدام نظام التواصل بتبادل الصور PECS في تنمية مهارات التواصل اللفظي والسلوک الاجتماعي لدى الاطفال ذوى اضطراب التوحد The effectiveness of PECS in developing verbal communication skills and social behavior in children with autism disorder

Page 55-89
منى فرحات إبراهيم جريش

4

الالکسيثمــــيا وعــلاقتهــا بالتــوافـــق النفســـي للتــــلامــــيذ ذوي الصعـــوبــات التعلـــم Alexithymia and its relationship with the psychological Adjustment of students with learning disabilities

Page 91-136
سحــــر أحمــد حســــين

5

وسائل التواصل الاجتماعي ودورها في اکساب التلاميذ الصم وضعــاف السمــــع المفــاهيــــم العلميــة Social media and its role in the acquisition of pupils deaf and hard of hearing scientific concepts

Page 137-170
عـــــادل عـبيـــد المـغــــيري