iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
نشرة العدد
Pages
1-15
View Article
PDF
696.06 K
2.
تقييم استخدام التقنيات المساندة لتمکين دمج الصم وضعاف السمع من وجهة نظر المختصين والمعلمين في المملکة العربية السعودية Evaluation of the use of Assistive technologies to enable the integration of deaf and hard of hearing students from the point of view of specialists and teachers in the Kingdom of Saudi Arabia
Pages
1-53
أحمد نبوي عبده عيسى; محمد بن مبارک الشهراني
View Article
PDF
1.97 M
3.
فعالية استخدام نظام التواصل بتبادل الصور PECS في تنمية مهارات التواصل اللفظي والسلوک الاجتماعي لدى الاطفال ذوى اضطراب التوحد The effectiveness of PECS in developing verbal communication skills and social behavior in children with autism disorder
Pages
55-89
منى فرحات إبراهيم جريش
View Article
PDF
664.84 K
4.
الالکسيثمــــيا وعــلاقتهــا بالتــوافـــق النفســـي للتــــلامــــيذ ذوي الصعـــوبــات التعلـــم Alexithymia and its relationship with the psychological Adjustment of students with learning disabilities
Pages
91-136
سحــــر أحمــد حســــين
View Article
PDF
1.02 M
5.
وسائل التواصل الاجتماعي ودورها في اکساب التلاميذ الصم وضعــاف السمــــع المفــاهيــــم العلميــة Social media and its role in the acquisition of pupils deaf and hard of hearing scientific concepts
Pages
137-170
عـــــادل عـبيـــد المـغــــيري
View Article
PDF
915.68 K