iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 21 الجزء الثانى, November 2017
1
نشرة العدد
Page
1-15
View Article
|
PDF
696.06 K
|
View on SCiNiTO
2
تقييم استخدام التقنيات المساندة لتمکين دمج الصم وضعاف السمع من وجهة نظر المختصين والمعلمين في المملکة العربية السعودية Evaluation of the use of Assistive technologies to enable the integration of deaf and hard of hearing students from the point of view of specialists and teachers in the Kingdom of Saudi Arabia
Page
1-53
أحمد نبوي عبده عيسى; محمد بن مبارک الشهراني
View Article
|
PDF
1.97 MB
|
View on SCiNiTO
3
فعالية استخدام نظام التواصل بتبادل الصور PECS في تنمية مهارات التواصل اللفظي والسلوک الاجتماعي لدى الاطفال ذوى اضطراب التوحد The effectiveness of PECS in developing verbal communication skills and social behavior in children with autism disorder
Page
55-89
منى فرحات إبراهيم جريش
View Article
|
PDF
664.84 K
|
View on SCiNiTO
4
الالکسيثمــــيا وعــلاقتهــا بالتــوافـــق النفســـي للتــــلامــــيذ ذوي الصعـــوبــات التعلـــم Alexithymia and its relationship with the psychological Adjustment of students with learning disabilities
Page
91-136
سحــــر أحمــد حســــين
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO
5
وسائل التواصل الاجتماعي ودورها في اکساب التلاميذ الصم وضعــاف السمــــع المفــاهيــــم العلميــة Social media and its role in the acquisition of pupils deaf and hard of hearing scientific concepts
Page
137-170
عـــــادل عـبيـــد المـغــــيري
View Article
|
PDF
915.68 K
|
View on SCiNiTO