iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 21 الجزء الرابع, November 2017
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
671.05 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج معرفي سلوکي لتنمية وجهة الضبط الداخلي والمثابرة الأکاديمية لدى طلاب المرحلة المتوسطة من ذوي صعوبات التعلم ذوي الضبط الخارجي Effectiveness of Cognitive Behavioral Program for the Development of Internal Locus of control and Academic Persistence among middle school students with learning difficulties
Page
1-42
عصام محمود محمد ثابت
View Article
|
PDF
732.85 K
|
View on SCiNiTO
3
جودة الحياة الأکاديمية لدى الطلاب الصم وضعاف السمع بجامعة الملک سعود في ضوء بعض المتغيرات The Quality of the Academic Life of Deaf and Hard of Hearing Students at KSU in Light of some Variables
Page
43-87
ندى بنت عبد الرحمن المخضب
View Article
|
PDF
931.32 K
|
View on SCiNiTO
4
تأهيل معلمي ومعلمات صعوبات التعلُّم لتقديم الخدمات التربويَّة في المرحلة المتوسطة من وجهة نظرهم
Page
89-125
سارة بنت محمد القحطاني
View Article
|
PDF
779.07 K
|
View on SCiNiTO
5
TEACHING CHILDREN WITH ADHD/ADD IN REGULAR SCHOOL: AN EXAMINATION OF TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT NEEDS IN SAUDI ARABIA تعليم الأطفال الذين يعانون من اضطراب فرط الحرکة ونقص الانتباه في المدرسة العادية: دراسة احتياجات التطوير المهني للمعلمين في المملکة العربية السعودية
Page
1-30
Nawdha Alkahtani
View Article
|
PDF
446.69 K
|
View on SCiNiTO
6
Differences in Verbal and Non-verbal Linguistic Communication between Children with Mild Intellectual Disability and Children with High Functioning Autism on AL-Ahssa in the Kingdom of Saudi Arabia
Page
31-68
Sawsan Alelaiwi
View Article
|
PDF
538.33 K
|
View on SCiNiTO