iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
نشرة العدد
Pages
1-13
View Article
PDF
671.05 K
2.
فاعلية برنامج معرفي سلوکي لتنمية وجهة الضبط الداخلي والمثابرة الأکاديمية لدى طلاب المرحلة المتوسطة من ذوي صعوبات التعلم ذوي الضبط الخارجي Effectiveness of Cognitive Behavioral Program for the Development of Internal Locus of control and Academic Persistence among middle school students with learning difficulties
Pages
1-42
عصام محمود محمد ثابت
View Article
PDF
732.85 K
3.
جودة الحياة الأکاديمية لدى الطلاب الصم وضعاف السمع بجامعة الملک سعود في ضوء بعض المتغيرات The Quality of the Academic Life of Deaf and Hard of Hearing Students at KSU in Light of some Variables
Pages
43-87
ندى بنت عبد الرحمن المخضب
View Article
PDF
931.32 K
4.
تأهيل معلمي ومعلمات صعوبات التعلُّم لتقديم الخدمات التربويَّة في المرحلة المتوسطة من وجهة نظرهم
Pages
89-125
سارة بنت محمد القحطاني
View Article
PDF
779.07 K
5.
TEACHING CHILDREN WITH ADHD/ADD IN REGULAR SCHOOL: AN EXAMINATION OF TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT NEEDS IN SAUDI ARABIA تعليم الأطفال الذين يعانون من اضطراب فرط الحرکة ونقص الانتباه في المدرسة العادية: دراسة احتياجات التطوير المهني للمعلمين في المملکة العربية السعودية
Pages
1-30
Nawdha Alkahtani
View Article
PDF
446.69 K
6.
Differences in Verbal and Non-verbal Linguistic Communication between Children with Mild Intellectual Disability and Children with High Functioning Autism on AL-Ahssa in the Kingdom of Saudi Arabia
Pages
31-68
Sawsan Alelaiwi
View Article
PDF
538.33 K