EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 6, 21 الجزء الرابع, November 2017  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

فاعلية برنامج معرفي سلوکي لتنمية وجهة الضبط الداخلي والمثابرة الأکاديمية لدى طلاب المرحلة المتوسطة من ذوي صعوبات التعلم ذوي الضبط الخارجي Effectiveness of Cognitive Behavioral Program for the Development of Internal Locus of control and Academic Persistence among middle school students with learning difficulties

Page 1-42
عصام محمود محمد ثابت

3

جودة الحياة الأکاديمية لدى الطلاب الصم وضعاف السمع بجامعة الملک سعود في ضوء بعض المتغيرات The Quality of the Academic Life of Deaf and Hard of Hearing Students at KSU in Light of some Variables

Page 43-87
ندى بنت عبد الرحمن المخضب

4

تأهيل معلمي ومعلمات صعوبات التعلُّم لتقديم الخدمات التربويَّة في المرحلة المتوسطة من وجهة نظرهم

Page 89-125
سارة بنت محمد القحطاني

5

TEACHING CHILDREN WITH ADHD/ADD IN REGULAR SCHOOL: AN EXAMINATION OF TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT NEEDS IN SAUDI ARABIA تعليم الأطفال الذين يعانون من اضطراب فرط الحرکة ونقص الانتباه في المدرسة العادية: دراسة احتياجات التطوير المهني للمعلمين في المملکة العربية السعودية

Page 1-30
Nawdha Alkahtani

6

Differences in Verbal and Non-verbal Linguistic Communication between Children with Mild Intellectual Disability and Children with High Functioning Autism on AL-Ahssa in the Kingdom of Saudi Arabia

Page 31-68
Sawsan Alelaiwi