iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 5, 18 الجزء الأول, May 2017
1
نشرة العدد
Page
1-14
View Article
|
PDF
721.9 K
|
View on SCiNiTO
2
المســـاندة الاجتمـاعيــــة کمــــــا يـدرکهـــا ذوي الاحتياجات الخاصة في علاقتها ببعض المتغيرات Social support as perceived by students with special needs in relation to other variables
Page
1-45
علي محمود شعيب; ايمان حسنين عصفور
View Article
|
PDF
862.08 K
|
View on SCiNiTO
3
مشکلات التلميذات الصم وضعيفات السمع في مدارس الدمج الابتدائية من وجهة نظر المعلمات في مدينة الرياض Schoolgirls Deaf and Hard of Hearing in Mainstream Schools Primary Problems From the Perspective of the Parameters in the City of Riyadh
Page
47-81
أروى عبدالله علي بن نوح; مريم حافظ عمر ترکستاني
View Article
|
PDF
827.15 K
|
View on SCiNiTO
4
أهمية استخدام الأجهزة اللوحية (Ipad) في تنمية بعض مهارات القراءة لدى التلميذات ذوات الاعاقة الفکرية البسيطة من منظور المعلمات Importance of using tablets (Ipad) in developing some of reading skills for female students with mild intellectual disability from female teachers' perspectives
Page
83-122
ناصر بن سعد العجمي; حنان بنت ساير المطيري
View Article
|
PDF
966.24 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية استخدام حقيبة تدريبية في تنمية المفاهيم والمهارات اللازمة ما قبل بريل لدى عينة من الأطفال المکفوفين The Effectiveness of using Training toolkit on Developing Pre-Braille Skills and Concepts for Sample of Blind Children
Page
123-154
شــــادن خليــل عليــوات; جمــال عبدالله أبــو زيتــون; سهــــام علـي خـضــري
View Article
|
PDF
665.17 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر برنامج تعليمي محوسب في تنمية مهارات الکتابة لدى الطلبة ذوي صعوبات التعلم The Effecte of Educational computer Program in Developing Writing Skills of Students with Learning Disabilities
Page
155-200
عبدالحميد حسن طلافحة; حسين عبدالله الصمادي
View Article
|
PDF
886.62 K
|
View on SCiNiTO