iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 5, 17 الجزء الثانى, March 2017
1
نشرة العدد
Page
1-14
View Article
|
PDF
716.46 K
|
View on SCiNiTO
2
اتجاهات معلمي التلاميذ العاديين نحو برنامج صعوبات التعلم بمدارس محافظة السليل "دراسة تحليلية" Attitudes of the Teachers of Ordinary Students Towards Learning Disabilities Program at Alslayel Governorate Schools
Page
1-39
ناصر بن سعد العجمي; عائض بن فيصل بن فهد الودعاني
View Article
|
PDF
781.98 K
|
View on SCiNiTO
3
الاحتياجات التدريبية لمشرفي ومشرفات صعوبات التعلم في المملکة العربية السعودية من وجهة نظر أفراد الدراسة Training Needs for the learning Disabilities supervisors in the kingdom of Saudi Arabia the identification from the study samples point of view
Page
41-73
خــالــد بـن محمــد المحـــرج
View Article
|
PDF
633.13 K
|
View on SCiNiTO
4
العوامل المؤثرة على تطور أصول التربية الخاصة في بعض الدول المتقدمة: دراسة تحليلية Factors Affecting the Development of Special Education Origins in Some Developed Countries: An Analytical Study
Page
75-106
نـــورة إبـراهيــم البــاش
View Article
|
PDF
519.64 K
|
View on SCiNiTO
5
درجة ممارسة الخدمات الإرشادية المقدمة للتلميذات الموهوبات بالمرحلة الابتدائية من وجهة نظر المديرات والمرشدات والمعلمات "دراســـــــة تقــــــويميــــــة " The degree of Counseling Services Provided for Talented pupils in Elementary Schools from the Point of View of School Principals , Counselors and Teachers "Evaluation Study"
Page
107-150
دينــا خــالــد معتــوق مــؤمنــه
View Article
|
PDF
848.01 K
|
View on SCiNiTO