iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 16, Issue 3, October 2020, Page 1-107
1
استخدام استراتيجية السرد القصصي القائم على الشخصية التراثية لتنمية بعض المفاهيم التاريخية لدى طفل الروضة Using Storytelling Strategy Based on a Heritage Character- to Improve some Historical Concepts for Kindergarten Children
Page
1-33
د/ وفاء أبو المعاطي يوسف
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج إرشاد إلکتروني قائم على التفکير الإيجابي في تنمية (تحسين) بعض السمات المزاجية لدى الطالبات المعلمات بکلية التربية للطفولة المبکرة Appositive thinking program and it's effective on temperament traits of kindergarten student teachers
Page
34-50
أ. د / نبيل السيد حسن الجباص; أ. د/ عيد عبد الواحد علي; أ / نبيلة نبيل طوخي
View Article
|
PDF
526.31 K
|
View on SCiNiTO
3
فاعلية برنامج فى النشاط التمثيلى لتنمية بعض مهارات الاستماع فى اللغه العربية لدى اطفال الروضه Effectiveness of using a program in Performance Activity to Develop Some Arabic Language Listening Skills of kindergarten children
Page
51-64
أ.د/ زين محمد شحاته.; أ.د/ سهير عبد الحميد عثمان.; أ/مها فريد عبد الرحيم.
View Article
|
PDF
583.69 K
|
View on SCiNiTO
4
أثر برنامج قائم على تقنية الواقع المعزز لتنمية مهارات السلامة والأمان في استخدام التکنولوجيا لدى الطفل التوحدي The impact of a program based on augmented reality technology to develop safety and security skills in using technology for an autistic child.
Page
65-87
أ. د / على جوده محمد عبد الوهاب; أ. د/ ناصـــــر فـــــؤاد علي غبيــش; أ / مروه عبد الهادي محمد أحمد
View Article
|
PDF
627.05 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج إلکتروني تفاعلي في تنمية مهارة إدراک تعبيرات الوجه ونبرات الصوت الدالة عليها لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم الأکاديمي "The effectiveness of an interactive electronic program in developing the skill of perception of facial expressions and the indicative tone of voice among kindergarten children with academic learning difficulties"
Page
88-107
أ.د / على جودة عبد الوهاب; أ.د/ ناصر فؤاد علي غبيش; أ/ ولاء محمود محمد محي الدين
View Article
|
PDF
682.58 K
|
View on SCiNiTO