iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 17, Issue 3, January 2021, Page 1-109
1
فاعلية برنامج باستخدام استراتيجية تعلم الأقران فى تنمية سلوکيات الذوق العام في تناول الطعام وارتداءالملابس لدى طفل الروضة The Effectiveness of a Program Using Peer-Learning Strategy on Developing Some General Etiquette Behaviors In Eating And Dressing among Kindergarten Children
Page
1-22
إعداد: بسمه علي محمد; إشراف: أ.د/ حنان محمد صفوت; أ.م.د/يارا ابراهيم محمد
View Article
|
PDF
718.47 K
|
View on SCiNiTO
2
برنامج قائم على استراتيجية الحواس المتعددة لخفض صعوبات التعلم النمائية الأولية لدى أطفال الروضة Program based on a multisensory strategy to reduce initial developmental learning difficulties in kindergarten children
Page
23-48
إعداد: آلاء حشمت سليمان صابر; إشراف: أ.د/ نبيل السيد حسن الجباص; أ.م.د/إبتسام سعد أمين
View Article
|
PDF
870.23 K
|
View on SCiNiTO
3
فعالية برنامج تدريبي لتنمية مهارتي تصميم وإعداد العرائس القفازية لدى الطالبة المعلمة بکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنيا The effectiveness of a training program to develop the skills of glove puppet design and preparation for a student teacher at the College of Early Childhood Education - Minia University
Page
49-66
إعداد: أ/ حنان محمود عبدالرحمن; إشراف: أ.د/سهير عبدالحميد عثمان; أ.م.د/حسن محمود الهجان
View Article
|
PDF
684.16 K
|
View on SCiNiTO
4
فعالية الأنشطة اللمسية الحسية في تنمية بعض مفاهيم الأمان الصحي والجسمي لدى الأطفال المعاقين بصريًا The effectiveness of tactile sensory activities in developing some concepts of health and body safety among visually disabled children
Page
67-88
إعداد: صفاء محمد محمد عثمان; اشراف: أ.د/هدى إبراهيم بشير; أ.د/ ناصر فؤاد على غبيش
View Article
|
PDF
643.29 K
|
View on SCiNiTO
5
دراسة العلاقة بين مهارات التواصل اللفظى والاضطرابات الحسية لدى الأطفال التوحديين Examine the relationship between verbal communication skills and sensory disturdances in autism children.
Page
89-109
إعداد: عادل محمد أحمد; اشراف: أ.م.د/ وفاء رشاد راوي; د/ إيهاب سيد أحمد مصطفى
View Article
|
PDF
751.96 K
|
View on SCiNiTO