EKB Journal Management System

1.

فاعلية برنامج باستخدام استراتيجية تعلم الأقران فى تنمية سلوکيات الذوق العام في تناول الطعام وارتداءالملابس لدى طفل الروضة The Effectiveness of a Program Using Peer-Learning Strategy on Developing Some General Etiquette Behaviors In Eating And Dressing among Kindergarten Children

Pages 1-22
إعداد: بسمه علي محمد; إشراف: أ.د/ حنان محمد صفوت; أ.م.د/يارا ابراهيم محمد

2.

برنامج قائم على استراتيجية الحواس المتعددة لخفض صعوبات التعلم النمائية الأولية لدى أطفال الروضة Program based on a multisensory strategy to reduce initial developmental learning difficulties in kindergarten children

Pages 23-48
إعداد: آلاء حشمت سليمان صابر; إشراف: أ.د/ نبيل السيد حسن الجباص; أ.م.د/إبتسام سعد أمين

3.

فعالية برنامج تدريبي لتنمية مهارتي تصميم وإعداد العرائس القفازية لدى الطالبة المعلمة بکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنيا The effectiveness of a training program to develop the skills of glove puppet design and preparation for a student teacher at the College of Early Childhood Education - Minia University

Pages 49-66
إعداد: أ/ حنان محمود عبدالرحمن; إشراف: أ.د/سهير عبدالحميد عثمان; أ.م.د/حسن محمود الهجان

4.

فعالية الأنشطة اللمسية الحسية في تنمية بعض مفاهيم الأمان الصحي والجسمي لدى الأطفال المعاقين بصريًا The effectiveness of tactile sensory activities in developing some concepts of health and body safety among visually disabled children

Pages 67-88
إعداد: صفاء محمد محمد عثمان; اشراف: أ.د/هدى إبراهيم بشير; أ.د/ ناصر فؤاد على غبيش

5.

دراسة العلاقة بين مهارات التواصل اللفظى والاضطرابات الحسية لدى الأطفال التوحديين Examine the relationship between verbal communication skills and sensory disturdances in autism children.

Pages 89-109
إعداد: عادل محمد أحمد; اشراف: أ.م.د/ وفاء رشاد راوي; د/ إيهاب سيد أحمد مصطفى