EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 17, Issue 17, April 2021  XML

1

فعالية برنامج تدريبي قائم على استراتيجية التنظيم الذاتي الانفعالي وأثره على خفض قلق التفاعل الاجتماعي لدي الاطفال The Effectiveness of a Training Program Based on Emotional Self-Regulation Strategy and its Impact on Reducing the Social Interaction Anxiety among Children

Page 83-150
د./ جيهان محمود جودة جودة

2

فاعلية وحدة مقترحة لتنمية بعض مفاهيم ومهارات المواطنة الرقمية لدى طفل الروضة The Effectiveness of a Suggested Unit to Develop Some Digital Citizenship Concepts and Skills of Kindergarten Child

Page 151-214
هبة أحمد أحمد البنا

3

العلاقة بين الحس الفکاهى و الصلابة النفسية لطفل ما قبل المدرسة The Relation Between Sense of Humor and Psychological Hardness for Pre-school Child

Page 1-82
الزهراء مصطفى

4

فاعلية فن کولاج إريک کارل Eric Carle في تنمية بعض المفاهيم الصحية لدى طفل الروضة The Effectiveness of Using Eric Carle's Collage Art for Developing Some Health Concepts of Kindergarten Child

Page 381-415
اسماء حيدر فاروق; ريهام رفعت المليجي; يارا إبراهيم محمد

5

فاعلية برنامج وسائط متعددة تفاعلية لتنمية مهارات الطالبة معلمة الروضة في تصميم وإنتاج الألعاب الفزيائية للطفل The Effectiveness of an Interactive Multimedia Program to Develop the Skills of the Kindergarten Teacher Student in Designing and Producing Physical Games for the Child

Page 215-283
ناهد علي

6

واقع التعلم الهجين بمرحلة رياض الأطفال في ظل جائحة کرونا The Reality of Hybrid Learning in Kindergarten Under the Corona Pandemic

Page 284-334
ولاء محمد عطيه هيبة

7

الدلالات الشکلية المميزة لرسوم الأطفال ذوى الإعاقة العقلية Distinctive Formal Features of the Children's Drawings with Mental Disabilities

Page 335-380
حسن محمود حسن الهجان

8

تصور مقترح لدور الإقتصاد المعرفى فى تنمية القدرات التنافسية لکليات التربية للطفولة المبکرة بمصر The Role of Knowledge Economy for Developing the Competitive Abilities of the Faculties Early Childhood Education “Afield Study”

Page 415-444
کريستينا ممدوح يونان عشم; أ.د /ماجده هاشم بخيت بخيت; د/ رانيا محمد نبيل الجندى الجندى