iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 19, Issue 19, October 2021, Page 1-829
1
التربية الوجدانية وعلاقتها بخفض مظاهر الأليکيسثيميا لدى الطفل الأصم ومقارنته بالطفل عادي السمع Emotional Education and Its Relationship to Reducing The Manifestations of Alexithymia in The Deaf child and Its Comparison with The Normal Hearing Child
Page
1-80
د. فکری لطیف متولی; د./ صابرين عبد العاطي لبيب لبيب
View Article
|
PDF
1.69 MB
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج قائم على تعزيز المشارکة الأسرية لتنمية الوعى بجائحة کورونا ومهارات إدارة الذات لدى الأطفال المَعُوقين عقليا القابلين للتعليم Effectiveness of A Program Based on Enhancing Family Participation to Develop an Awareness of the Corona Pandemic and the Self-Management Skills of Educated Mentally Disabled Children
Page
81-162
الشيماء فتحى أحمد عبد الحليم
View Article
|
PDF
1.5 MB
|
View on SCiNiTO
3
تقويم الأداء الاستراتيجي لمؤسسات التربية الخاصة في مصر في ضوء التکامل بين متطلبات الجودة وبطاقة الأداء المتوازن Evaluating the Strategic Performance of Special Education Institutions in Egypt in Light of the Integration Between Quality Requirements and The Balanced Scorecard
Page
163-255
هالة عمر محمد محمود عوض
View Article
|
PDF
1.25 MB
|
View on SCiNiTO
4
الثقة بالنفس وعلاقتها بالقدرة على اتخاذ القرار لدى عينة من الأطفال في مرحلة الطفولة المبکرة من وجهة نظر الأمهات ( دراسة وصفية تحليلية ) Self-Confidence and Its Relationship to Decision-Making Ability in a Sample of Early Childhood Children from the Perspective of Mothers” (Descriptive Analytical Study)
Page
256-338
ابتسام احمد محمد احمد
View Article
|
PDF
1.49 MB
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم على مدخل STEAM لتنمية مهارات التصميم الهندسي والتفکير العلمي لدى أطفال الروضة وأثره على السلوک القيادي لديهم A Program Based on STEAM Approach to Develop Engineering Design and Scientific Thinking Skills in Kindergarten Children and its Impact on their Leadership Behavior
Page
339-438
يارا إبراهيم; منال انور سيبد
View Article
|
PDF
1.63 MB
|
View on SCiNiTO
6
أثر استخدام الألعاب الشعبية لتنمية بعض المهارات الحرکية الأساسية والوعي بالجسم لطفل الروضة في ظل مستجدات جائحة کورونا The Effect of Using Popular Games to Develop Some Basic Motor Skills and Body Awareness for a Kindergarten Child in Light of The Latest of The Corona Pandemic
Page
439-517
اميرة محروس محمود محروس
View Article
|
PDF
1.73 MB
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية برنامج تدريبي للطالبات المعلمات برياض الأطفال فى تنمية بعض مهارات تصميم مجلات تعليمية لطفل الروضة في ضوء المعايير التربوية والفنية والتقنية لتصميم المجلات الورقية والإلکترونية The Effectiveness of a Training Program for Female Kindergarten Student in Developing on Instructional Magazine design Skills for the Kindergarten Child in Lig
Page
518-607
منال موسى
View Article
|
PDF
1.28 MB
|
View on SCiNiTO
8
واقع تطبيق معايير التعلم المبکر النمائية في البيئة الرقمية بمرحلة الطفولة المبکرة من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال The Reality of Applying Developmental Early Learning Standards in the Digital Environment in Kindergarten from the Point of View of Kindergarten Teachers
Page
608-654
نسرين اليامي
View Article
|
PDF
1.17 MB
|
View on SCiNiTO
9
متطلبات تعزيز المواطنة الرقمية لدي طالبات رياض الاطفال لمواجهة تحديات العصر الرقمي ( دراسة ميدانية ) Requirements to enhance digital citizenship for kindergarten students to meet the challenges of the digital age (a field study)
Page
655-701
سامية جاويش
View Article
|
PDF
772.04 K
|
View on SCiNiTO
10
الانفعالات الأکاديمية المقترنة بالتعليم الهجين في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية لدى طالبات کلية التربية للطفولة المبکرة Academic Emotions Associated with Blended Education According to some Demographic Variables among Female Undergraduates of the Faculty of Education for Early Childhood
Page
702-758
نجاة فتحى سعيد
View Article
|
PDF
965.46 K
|
View on SCiNiTO
11
استخدام التعلم التأملي فى تنمية بعض القيم الجمالية لدى طفل الروضة The use of Contemplative learning in the development of some aesthetic values of the Kindergarten child
Page
759-792
أ.د/ شهناز محمد محمد عبدالله عبد الله; أ.د.م / غادة کامل سويفي سويفى; ولاء إسماعيل محمد محمود
View Article
|
PDF
688.68 K
|
View on SCiNiTO
12
فاعلية برنامج قائم على الأنشطة التفاعلية الإلکترونية لتنمية القيم الخلقية لدى طفل الروضة The Effectiveness of A Program Based on the Electronic Interactive Activities for Developing the Moral Values of Kindergarten Child
Page
793-829
أ.د/ مجدى خير الدين کامل کامل; أ.م.د/ لمياء أحمد کدوانى کدوانى; شيماء عبدالعزيز عبدالله أحمد
View Article
|
PDF
1002.03 K
|
View on SCiNiTO