EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 14, Issue 50.1, September 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

مـدى معرفـة أوليـاء الأمـور بخـدمــات التدخــل المبكر للإعـاقــة الفكـريـة بقـانـون الـتربيـة الخـاصـة الأمريكـي المتمـركــزة نحـو الأســرة The extent of parents' knowledge of early intervention services for intellectual disability in the American Family-Centered Special Education Act

Page 1-79
هدى بنت سعد محمد القحطاني; إبـراهيــم بن نـاصـر الثـابـت

3

تصور مقترح للبيئة الصفية المثالية لذوي الإعاقة بمدارس التعليم الشامل من وجهة نظر معلمات التعليم العام ومعلمات التربية الخاصة (دراسة مختلطة) A proposed Paradigm of the Ideal Classroom Environment for Students with Disabilities in Inclusive Education Schools from General and Special Education Teachers Perspectives (Mixed Methods Study)

Page 81-114
بسمــــة فهــد الشهــرانـــي

4

اتجاهات معلمي التربية الفكرية نحو البرامج المهنية المقدمة لطلبة المرحلة الثانوية في منطقة القصيم Teachers’ Attitudes of High Schools Students with Intellectual Disabilities Toward the Vocational Programs in Qassim Region

Page 115-144
جهــاد بـن عبد الله النعيــم; معـاذ بن عبد الرحمن النعيم

5

فــاعليــة بــرنــامــــج إرشــادي فــي تنميــة الــذكــــاء الــــوجــدانـي لــدى تــــلاميـــذ صعــوبـــات التعلـــم فـي المـــرحلــــة الابتــــدائيـــــة The effectiveness of a counselling program in developing emotional intelligence for students with learning difficulties in the primary stage

Page 145-192
عــائشـــة الشيـــخ الأغظـــف

6

أدوار المعلم والقائد التربوي في تأهيل الاشخاص ذوى اضطراب التوحد لسوق العمل من وجهة نظر العاملين في الميدان وأولياء الأمور بمنطقة المدينة المنورة The roles of The Teacher and Educational Leader in Rehabilitating People with Autism Disorder for The Labor Market from The Point of View of Field Workers and Parents in The Medina Region

Page 193-239
عــائشــة بنت محمــد الشهــري