EKB Journal Management System

1.

نظرية التدافع.... تأصيل أم مماثلة

Pages 1-6
أ.د/ خالد النجار

2.

القدرة التنبؤية لاکتساب المعلومات في العزو السببيلدى طالبات المرحلة الثانوية Predictive ability to acquire information in causal attribution among secondary school students

Pages 7-38
د/ إلهام بنت سرور بن معزي البلال; أ.د/عبدالله بن محمد حسن المهداوي

3.

الممارسات التأملية کمدخل للنمو المهني الذاتي لمعلمات رياض الأطفال في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين Contemplative Practices as an entrance to the Self-Professional growth of kindergarten teachers in light of the Twenty- First Century Skills

Pages 39-90
أ.م. د/ هاني السيد محمد العزب

4.

استخدام أنشطة منتسوري في تصميم کتاب تفاعلي يدوي لتنمية الوعي بالبيئة الريفية لدى الطفل ضعيف البصر Using Montessori activities in design a manual interactive quiet book to develop rural environment awareness for children with low vision

Pages 91-133
د/ ريهام أحمد عفيفي حجاج

5.

النشاط الزائد کمنبئ بالذاکرة العاملة لدى الأطفال زارعي القوقعة Hyperactivity as a predictor of working memory in children with cochlear implants

Pages 135-167
ياسمين عنتر عبد الغني عبد الحق; أ.د/ نبيل السيد حسن; أ.د/ سلوي عبد السلام عبد الغني

6.

النشاط الزائد وعلاقته بالذاکرة العاملة لدى الأطفال زارعي القوقعة "دراسة وصفية" Hyperactivity and its relationship to working memory in children with cochlear implants "Descriptive study"

Pages 169-204
ياسمين عنتر عبد الغني عبد الحق; أ.د/ نبيل السيد حسن; أ.د/ سلوي عبد السلام عبد الغني