EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 22, Issue 2 - Serial Number 2072022, July 2022, Page 1-204  XML

1

نظرية التدافع.... تأصيل أم مماثلة

Page 1-6
أ.د/ خالد النجار

2

القدرة التنبؤية لاکتساب المعلومات في العزو السببيلدى طالبات المرحلة الثانوية Predictive ability to acquire information in causal attribution among secondary school students

Page 7-38
د/ إلهام بنت سرور بن معزي البلال; أ.د/عبدالله بن محمد حسن المهداوي

3

الممارسات التأملية کمدخل للنمو المهني الذاتي لمعلمات رياض الأطفال في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين Contemplative Practices as an entrance to the Self-Professional growth of kindergarten teachers in light of the Twenty- First Century Skills

Page 39-90
أ.م. د/ هاني السيد محمد العزب

4

استخدام أنشطة منتسوري في تصميم کتاب تفاعلي يدوي لتنمية الوعي بالبيئة الريفية لدى الطفل ضعيف البصر Using Montessori activities in design a manual interactive quiet book to develop rural environment awareness for children with low vision

Page 91-133
د/ ريهام أحمد عفيفي حجاج

5

النشاط الزائد کمنبئ بالذاکرة العاملة لدى الأطفال زارعي القوقعة Hyperactivity as a predictor of working memory in children with cochlear implants

Page 135-167
ياسمين عنتر عبد الغني عبد الحق; أ.د/ نبيل السيد حسن; أ.د/ سلوي عبد السلام عبد الغني

6

النشاط الزائد وعلاقته بالذاکرة العاملة لدى الأطفال زارعي القوقعة "دراسة وصفية" Hyperactivity and its relationship to working memory in children with cochlear implants "Descriptive study"

Page 169-204
ياسمين عنتر عبد الغني عبد الحق; أ.د/ نبيل السيد حسن; أ.د/ سلوي عبد السلام عبد الغني