EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 22, Issue 2, July 2022, Page 1-580  XML

1

أثر استخدام الخرائط الذهنية الإلكترونية فى تنمية وعى أطفال الروضة بجائحة كورونا و بعض مهاراتهم الحياتية The Effect of The Electronic Mind Maps in Developing Kindergarten Children's Awareness of Corona Pandemic and Some of Their Life Skills

Page 1-98
رانيا الجندى

2

إستخدام إستراتيجة المحطات التعليمية لتنمية معارف أطفال الروضة ببعض نماذج القدوة المصرية وتعزيز الإنتماء الوطني لديهم Using Learning Stations Strategy for Developing Kindergarten Children’s Knowledge of Some Egyptian Role Models and Strengthening Their National Belonging

Page 99-191
نهى مرتضى

3

أثر استخدام كتاب الكترونى تفاعلى فى تنمية المعارف بالاختراعات وبعض المفاهيم العلمية المرتبطة بها والحس العلمى لدى طفل الروضة The Effect of Using an Interactive E-Book in Developing Knowledge of Inventions and Some Related Scientific Concepts and The Scientific Sense of A Kindergarten Child

Page 192-285
جهاد طه

4

متطلبات التمكين الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال في ضوء المتغيرات المعاصرة بمحافظة أسيوط Digital Empowerment Requirements for Kindergarten Teachers Considering Contemporary Changes In Assiut Province

Page 286-371
لمياء أحمد; أيات فاروق

5

برنامج قائم علي أدب الرحلات الرقمي لتنمية وعي طفل الروضة ببعض المواقع الأثرية في محافظة أسيوط A Program Based on Digital Travel Literature to Develop Kindergarten Children's Awareness of Some Archaeological Sites in Assiut Governorate

Page 372-434
وفاء ماهر عطية

6

فاعلية استخدام مجلة إلكترونية في تنمية بعض مهارات التفكير التوليدي البصري والقدرة على الانتباه البصري لدى طفل الروضة The Effectiveness of Using an Electronic Magazine in Developing Kindergarten Child’s Some Generative Visual Thinking Skills and their Visual Attention Ability

Page 435-538
منال موسى

7

العوامل الخمس الكبرى للشخصية كمنبئات بالكفاءة الذاتية والرضا المهنى لدى عينة من الطالبات المعلمات بكلية التربية للطفولة المبكرة The Big Five Personality Traits as Predictors of Self-Efficacy and Job Satisfaction among Kindergarten Student Teachers at the College of Early Childhood Education

Page 539-580
ثناء شعبان محمد خليفة