EKB Journal Management System

1.

The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension

Pages 1-36

2.

Analyzing the 4th –Grade Pupils' EFL Textbook "Connect 4"in Light of the Quality Criteria and Learning Outcomes A research paper presented for 2023 conference

Pages 37-85

3.

Emploi de l’apprentissageadaptatif électronique pour développer les compétences de la communication orale auprès des étudiants de la Section de français à laFaculté de Pédagogie,

Pages 87-141

4.

Using Gibbs' Reflective Model to Develop the Faculty of Science Students' EFL Reflective writing and Met linguistic Awareness

Pages 143-165

5.

Utilizing a Strategy Based on Interactive Reading Approach to Develop EFL Secondary School Students’ Oracy Skills

Pages 167-196

6.

فاعلية استخدام إستراتيجية الإثارة العشوائية لتنمية بعض مهارات الفهم القرائي الإبداعي لدى تلاميذ الصف الثالث الإعدادي الأزهري

Pages 197-246

7.

فاعلية برنامج تدريبي قائم على نموذج تيباك في تنمية بعض مهارات إدارة المعرفة الرقمية لدى معلمي الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الإعدادية وقياس أثره على تحصيل تلاميذهم

Pages 247-325

8.

تصميم بيئة تعلم ذكية قائمة على التعلم الخبراتي لتنمية بعض مهارات تطوير بيئات التعلم التشاركية لدى طلاب الدراسات العليا بكلية التربية

Pages 327-390

9.

فاعلية برنامج تدريبي قائم على نموذج كيميس لتنمية الكفاءة الذاتية المدركة ومهارة اتخاذ القرار الاستراتيجي لدى معلمي الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الإعدادية.

Pages 391-476

10.

المجلد 38 العدد 130 نوفمبر 2023 الجزء الاول ((( العدد مكتمل ))) مؤتمر الدراسات العليا مايو 2023

Pages 1-474