EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 38, Issue 130, November 2023, Page 1-474  XML

1

The Effectiveness of a Program Based on Cognitive Approach and Corrective Feedback in Developing High Institute of Engineering and Technology Students’ EFL Oracy performance, Technical Vocabulary Use and Reducing Their Communicative Apprehension

Page 1-36

2

Analyzing the 4th –Grade Pupils' EFL Textbook "Connect 4"in Light of the Quality Criteria and Learning Outcomes A research paper presented for 2023 conference

Page 37-85

3

Emploi de l’apprentissageadaptatif électronique pour développer les compétences de la communication orale auprès des étudiants de la Section de français à laFaculté de Pédagogie,

Page 87-141

4

Using Gibbs' Reflective Model to Develop the Faculty of Science Students' EFL Reflective writing and Met linguistic Awareness

Page 143-165

5

Utilizing a Strategy Based on Interactive Reading Approach to Develop EFL Secondary School Students’ Oracy Skills

Page 167-196

6

فاعلية استخدام إستراتيجية الإثارة العشوائية لتنمية بعض مهارات الفهم القرائي الإبداعي لدى تلاميذ الصف الثالث الإعدادي الأزهري

Page 197-246

7

فاعلية برنامج تدريبي قائم على نموذج تيباك في تنمية بعض مهارات إدارة المعرفة الرقمية لدى معلمي الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الإعدادية وقياس أثره على تحصيل تلاميذهم

Page 247-325

8

تصميم بيئة تعلم ذكية قائمة على التعلم الخبراتي لتنمية بعض مهارات تطوير بيئات التعلم التشاركية لدى طلاب الدراسات العليا بكلية التربية

Page 327-390

9

فاعلية برنامج تدريبي قائم على نموذج كيميس لتنمية الكفاءة الذاتية المدركة ومهارة اتخاذ القرار الاستراتيجي لدى معلمي الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الإعدادية.

Page 391-476

10

المجلد 38 العدد 130 نوفمبر 2023 الجزء الاول ((( العدد مكتمل ))) مؤتمر الدراسات العليا مايو 2023

Page 1-474