iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 15, Issue 54.1, May 2023
1
نشرة العدد
Page
1-10
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
8.6 MB
|
View on SCiNiTO
2
درجـة وعـي الأسـر بمـؤشـرات خطـر الاعـاقــة الموجبة للتدخل المبكر في الطفولة المبكرة فــي مـــدينــة تبـــوك Family Awarness about Disability Risk Indicators Require Early Intervention in The Early Childhood in Tabuk city
Page
1-21
فــــارس حسنـــــي بكـــــــري
View Article
|
PDF
693.76 K
|
View on SCiNiTO
3
Special Education Teachers' Perceptions of Challenging Behaviors in Students with Intellectual Disabilities تصــــورات معلمــي الــــتربيــــة الخــــاصــــة حـول التحديــات السلــوكيــة للطلبــة ذوي الإعــاقـة الفكـريــة
Page
1-37
Hani Atia Aljohani
View Article
|
PDF
592.27 K
|
View on SCiNiTO
4
بنــاء مقيــــاس لمهــــارات اللغــــة التعبــيريــــة لــذوي الإعــاقــة الفكــريــة Building a Scale for Expressive Language Skills of Students with Mild Intellectual Disabilities
Page
23-44
أريــــج أحمــــد المــــروانــي; منـــال يحيـــى بـاعــامــر
View Article
|
PDF
734.4 K
|
View on SCiNiTO
5
درجة ممارسة الاستراتيجيات المعرفية للتعلم المنظم ذاتياً في التعليم عن بعد لدى معلمات صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية The degree of practices of cognitive strategies of self-regulated learning in remote teaching among the female teachers of learning difficulties at primary stage
Page
45-83
أسمــــاء عيــد الــرشيــــدي; حنــــان علــــي بــاقبــــص
View Article
|
PDF
787.46 K
|
View on SCiNiTO
6
ممـارســات تطبيــق نمــوذج الاستجابــة للتدخّـُـل مع الطلَّاب المعــرَّضيــن لخطــر صعوبات التعلُّم في الصــف العــادي فــي مــــدارس الــدَّمــــج بمدينة أبها: دراسة نوعيَّة Practices of Applying the Response to Intervention (RtI) Model among Students at Risk of Learning Disabilities in the Regular Classroom in Inclusive Schools Abha c
Page
84-112
أضــواء بنــت علــي بــن محمــد الأحمــري
View Article
|
PDF
759.86 K
|
View on SCiNiTO
7
معوّقات توفر الخدمات التربوية للطلبة ذوي صعوبات التعلم في المرحلة الجامعيــة كما يراها الأكاديميون في جامعة القصيــم The Obstacles Against the Availability of Educational Services for Students with Learning Disabilities at The University Stage, as Seen by Academics in Qassim University
Page
113-155
عبد اللـه بن علـي الربيعـــان; الجـوهـره بنــت حمــد التويجـــري
View Article
|
PDF
926.43 K
|
View on SCiNiTO
8
برنامج التعليم العالي للطلبة الصم وضعاف السمع في جامعة الملك سعود: التأسيس، والتحدِّيات، والرؤية المستقبليَّة Higher Education Program for Deaf and Hard-of-Hearing Students at King Saud University: Establishing, Challenges, and Future Vision
Page
157-202
ســـاره محمــــد البــوزيـــــد; فاطمة عبدالله عـداوي; مــزون عــواد الرويلــي; ســـارة مشبب القحطــانــــي; عهــود عــدنــان سفــــر
View Article
|
PDF
829.9 K
|
View on SCiNiTO
9
الإتيكيــت والقــواعد الاجتماعية للأشخاص ذوي اضطـراب طيــف التـوحد ودورهــا في تحقيـق جودة الحياة من وجهة نظر أسرهم Etiquette and social rules for people with autism spectrum disorder and their role in achieving quality of life from the point of view of their families
Page
203-302
أروى علــي عبــد اللــه أخضــر
View Article
|
PDF
1.3 MB
|
View on SCiNiTO