EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 25, Issue 2, April 2023, Page 1-281  XML

1

مقترح لمعايير الأغاني المناسبة لطفل الروضة في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين A proposal for suitable song standards for kindergarten children in the light of the twenty-first century skills

Page 1-28
سماهر ربيع محمد إشراف: أ.د/ أحمد سعيد أحمد عبدالخالق خلف

2

برنامج باستخدام إستراتيجية التعلم الذاتي لتنمية السلوكيات البيئية لطفل الروضة A Program Via Self-Learning Strategy to Develop Environmental Behaviors of Kindergarten Children

Page 29-53
هاله رجب محمد إشراف: أ.د / حنان محمد صفوت د/ إيمان سمير عبد السلام

3

رؤية مستقبلية لتحقيق المواطنة البيئية لدي العاملين بمؤسسات رعاية الطفولة المبكرة.. التحالفات الإستراتيجية مدخلاً A future vision to achieve environmental citizenship among workers in early childhood care institutions.. Alliances Introduction strategy

Page 55-113
/ إيمان عبد الحكيم رفاعي عبد الواحد

4

فعالية برنامج أنشطة باستخدام استراتيجية السقالات التعليمية في تنمية مهارتي (إدارة الحوار، ضبط انفعال الغضب) لدى طفل الروضة Program using the educational scaffolding strategy to develop the skills of (managing the dialogue and setting the anger outburst) in kindergarten child

Page 115-145
نهله حسين محمد محمود إشراف: أ.د/حنان محمد صفوت د/ إيمان التلاوى

5

دراسة تحليلية لإخراج أغاني طفل الروضة فى ضوء مهارات الحياه والمهنة An analytical study of the production of kindergarten children's songs in the light of life and profession skills

Page 147-172
سماهر ربيع محمد إشراف: أ.د/ أحمد سعيد أحمد عبدالخالق خلف

6

فعالية برنامج إرشادي جماعي قائم على التدفق النفسي لتحسين الصحة النفسية لأمهات أطفال مرحلة التهيئة بمدارس التربية الفكرية وأثره علي الأمن النفسي لأطفالهن The effectiveness of a group counseling program based on psychological flow to improve psychological health of mothers of children in the preparation stage in schools of intellectual education and its impact on the p

Page 173-256
نجلاء فتحي أحمد عبد الحليم

7

برنامج باستخدام التعلم الذاتي لتنمية ثقافة الاتصال واللياقة الرقمية لدى معلمات رياض الأطفال A Program Using Self-Learning to Develop a Culture of Communication and Digital Fitness among Females Kindergarten Teachers

Page 257-281
هدى عيد إشراف: ا.د/ حنان محمد صفوت د/ إيمان سمير مهران عطوه