iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 16, Issue 56.2, September 2023
1
نشرة العدد
Page
1-10
أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
991.01 K
|
View on SCiNiTO
2
واقـع مشاركـة أولياء الأمور في إعـداد الخطة التـربـويـة الفـرديــة لـــذوي الإعـــاقـــة الفكــريــة بمنطقــة القصيـــم The Reality of Family Participation in the Individual Education Plan (IEP) for Individuals with Intellectual Disabilities in the Qassim Region
Page
1-33
عبــدالله بن علــي الربيعــان; ديــم بنت عبداللــه التركــي
View Article
|
PDF
985.12 K
|
View on SCiNiTO
3
Parents’ Participation in the Education of Their Children with Disability مشـــاركة الــوالــديــن في تعليــم أبنــائهــم ذوي الإعــاقــة
Page
1-18
Samirah Abdu Bahkali
View Article
|
PDF
492.67 K
|
View on SCiNiTO
4
فعــاليــة التطــويــر المهنــي فــي تعــزيــز ممــارســات التعليــم الشــامــل لــدى معلمــي الطــلاب ذوي الإعــاقــة: مــراجعــة منهجيــــة The effectiveness of professional development in promoting inclusive education practices for teachers of students with disabilities: a systematic review
Page
35-61
أسمــــاء مشعــــل الحصينــي; ســارة عبــد الــرحمــن الغــامــدي; عليــــاء جمــــال حمــــدي
View Article
|
PDF
764.82 K
|
View on SCiNiTO
5
مستـــوى تطبيـــق معلمــات الإعــاقــة الفكــريــة لبعــض فنيــات تحليــل السلــوك التطبيقــــي The level of application of intellectual disability teachers for some of the techniques of applied behavior analysis
Page
63-107
جـواهـر عـوض اللـه بنيـان العتيبـي
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
6
اتجاهات معلمي ذوي الإعاقة السمعية نحو استخدام استراتيجية التعلم التعاوني في تطوير التفاعل الاجتماعي لطلابهم Trends of teachers with hearing disabilities towards the use of collaborative learning strategy in developing social interaction for their students
Page
109-159
بلسم ناصر ابراهيم القبيسي; ذيب بن تريحيب الجبرين المطيري
View Article
|
PDF
1.32 MB
|
View on SCiNiTO
7
تصــوُّر مقتــرح لخفض سُلوكيَّــات تنمُّــر الطَّالبــات العــاديَّات على الطَّالبــات ذواتِ الإعــاقــة الفكريّــَة A proposed vision to reduce bullying behaviors of ordinary female students against female students with intellectual disabilities
Page
161-202
خـديجـة محمـد فـوزان الثقفــي; منى حلمي عبدالحميد طلبة
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
8
دور المعلم المساعد في دمج الطلبة ذوي فرط الحركة وتشتت الانتباه في مدارس التعليم العام: إضاءات من دراسة الحالة للنمــوذج الإنجليــزي فـــي مــــدارس الــــدمــج The Role of Teacher Assistant in Including Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Mainstream Setting: Highlights from the Case Study of the England’ Model of Mainstream schools
Page
203-235
حاتم بن حمدي بن حميد القريقري
View Article
|
PDF
726.07 K
|
View on SCiNiTO
9
مستـــوى انتشـــار التنمــر نحــو ذوي صعــوبــــات التعلــــم من وجهــــة نظــر معلميهــــم فــي منطقــــة مكــــة المكرمــــة The level of the spread of bullying towards people with learning disabilities at all educational levels in the Makkah region
Page
237-279
رهــف بنــت راضــي العــرابــي; هــوازن أحمــد محمد العســيري
View Article
|
PDF
1.15 MB
|
View on SCiNiTO
10
متطلبات استخدام تقنية الواقع المعزز في تعليم التلميذات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم من وجهة نظر المعلمات بمنطقة الجوف Requirements for Using Augmented Reality Technology in Teaching Gifted Female Students with Learning Difficulties from the Perspective of Teachers in the Al-Jouf Region
Page
281-310
رولا عبــد الــرحمــن الــدغمــي
View Article
|
PDF
708.22 K
|
View on SCiNiTO
11
اتجــاهـات معلمـي التعليـم العـام فــي المــرحلــة الابتــدائيــة نحـو تطبيـق التعليـم الشـامـل للطلبـة ذوي الإعـاقـة الفكـريـة General Primary School Teachers Attitudes Towards Inclusive Education for Students with Intellectual Disabilities
Page
311-358
ريــم حمــود علــي الجــابــري; منــال محمد حسـين شعبــان
View Article
|
PDF
1.15 MB
|
View on SCiNiTO