EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 17, Issue 61.1 - Serial Number 1, May 2024  XML

1

النشرة


2

اتجـاهـات طالبـات برنامـج التربيـة الخـاصـــة بجامعـة الامارات نحو تخصصاتهـم الأكاديميـة وفق مجموعة من المتغيرات الديمغرافية Attitudes of female students in the special education program at the United Arab Emirates University towards their academic specializations according to a set of demographic variables

Page 1-34
عوشة أحمــد المهــيري; اشرف محمـــد مصطفـــى; انوار أحمـــد العــامــري

3

مستوى معرفة المعلمين بالممارسات المبنية على الأدلة في تعليم الطلاب ذوي الإعاقة الفكرية بمنطقـــة القصيــــم Teachers’ Knowledge of Evidence-Based Practices for Educating Students with Intellectual Disability

Page 35-68
عبد العزيز عبـد الـرحمـن الـوزان

4

القـدرة التنبؤية للكماليـة في الدافعيـة للإنـجاز لـدى الطلـبة الموهوبـين في مدرسـة اليوبيـل The Predictive Ability for the Perfectionism in Achievement Motivation for the Gifted Students at Jubilee School

Page 69-105
محمد أحمـد أيـوب الـرواشـدة

5

وعــي أوليــاء أمــور ذوي صعـوبـات التعـلم باضطـراب فـرط الحـركـة وتشتـت الانتبـاه Parental Awareness of Attention Deficit Hyperactivity Disorder Among Students with Learning Disabilities

Page 106-147
اروي خــالــــد العجـــــلان; اماني سلمــان السلمــان

6

اتّجــاهــات معلّمــات مــدارس الــدمــج نحو استخدام استراتيجية التدريس التشاركي مع التلميذات ذوات الإعاقة الفكرية في منطقة الجوف Attitudes of integration School female teachers towards the use of co-teaching strategy with female students with intellectual disabilities in Al-Jouf Region

Page 148-187
اعتزاز سعود بشـير الجبـل العنـزي; نائل محمـــد أخـــرس

7

وُجهــَة نظــر المعلِّمات بِمظاهر اِضْطــرابات التَّــواصل وتأْثيرهَــا على الاسْتعْداد المدْرسيِ بِمــرْحَلـــــة رِيـــَاض الأطْفـــال Teachers’ point of view on the manifestations of communication disorders and their impact on school readiness in the kindergarten stage

Page 189-218
حنان حامد حمـدان الحافظـي; غادة غـازي رزيـق الحـربـي

8

التحـدِّيات التي تواجه معلمي الطلبة ذوي اضطراب نقص الانتباه والنشاط الحركي الزائد في دمج التقنـيات المساعـدة (مراجعة منهجية) Challenges facing teachers of students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in integrating assistive technologies: A systematic review.

Page 219-240
حنان آل داود; صفية الشحــــي; وفاء العـــــنزي

9

فـاعـلـيَّة برنامـج تـدريـبي إلكــترونـي قائـم على استخدام التلميحات البصريَّة للحدِّ مـن اضـطراب اللغـة البراجماتيّـَة لـدى أطفال اضطـراب طيـف التـوحّــُد The effectiveness of visual cues-based electronic training program on reducing the pragmatic language disorder among children with autism spectrum disorder

Page 241-298
زهور علــي الخشــرمــي; رضوي عــاطــف الشيمــي