iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 27, Issue 1, March 2024
1
الصفحات الاولي
Page
1-8
View Article
|
PDF
348.19 K
|
View on SCiNiTO
2
تقويم استخدام المعلمات للمهارات الرقمية في تدريس الرياضيات بالمرحلة المتوسطة في محافظة سراة عبيدة Evaluating the use of Numerical Skills by female teachers in Teaching Mathematics at the Intermediate Stage In Sarat Obaida Governorate
Page
10-41
هاجر القحطاني; حنان السعيدي
View Article
|
PDF
721.66 K
|
View on SCiNiTO
3
برنامج مقترح لتنمية الجدارات اللازمة لدمج قضايا التغير المناخي في تعليم الرياضيات وتعلمها لدى معلمي الرياضيات بالمرحلة الابتدائية A proposed program to develop the necessary competencies for integrating climate change issues into teaching and learning mathematics among primary Stage mathematics teachers
Page
42-175
سحر الغنام
View Article
|
PDF
1.7 MB
|
View on SCiNiTO
4
اتجاهات معلمي الرياضيات بالمرحلة الابتدائية نحو توظيف استراتيجية الصف المقلوب عبر المنصات التعليمية Attitudes of primary stage mathematics teachers towards employing the flipped classroom strategy via educational platforms
Page
176-204
محمد غازي حميد الجهني; نايف بن مستور السلمي
View Article
|
PDF
662.54 K
|
View on SCiNiTO
5
التعلم التفاعلــي للرياضيات من خلال المصــادر المعزرة بالتكنولوجيــــا: مراجعـــــة Interactive Learning of Mathematics through Technology-Enhanced Resources: A Review
Page
205-245
علي عبد الرحيم علي الصعيدي
View Article
|
PDF
751.56 K
|
View on SCiNiTO
6
تصور مقترح للدمج بين إستراتيجيتي التدريس التبادلي والبيت الدائري وفاعليته في تنمية البراعة الرياضياتية ومهارات معالجة المعلومات والتفكير الإيجابي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Proposed Integration of the Reciprocal Teaching and Circular Classroom Strategies and its effectiveness for Developing Preparatory School Students’ Mathematical P
Page
246-311
سيد محمد عبد الله عبد ربه
View Article
|
PDF
979.41 K
|
View on SCiNiTO