EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 012, Issue 12, 2018, Page 1-510  XML

1

التنمية المهنية المستدامة لمعلمات الفئات الخاصة برياض الأطفال في مصر في ضوء خبرات کلٍ من الولايات المتحدة الأمريکية و إنجلترا Sustainable Professional Development for Teachers of Special Factions in Kindergarten in Light of Experiences of United States of America, England.

Page 1-43
مي سالم; جيهان لطفي; زينب السماحي

2

واقع المسؤولية المجتمعية لکليات التربية للطفولة المبکرة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس ومعاونيهم The Reality OF The Societal Responsibility Of Early Childhood Education Colleges From The Point Of View Of Faculty Members And Their Assistants

Page 44-136
أحمد الشاهد

3

توظيف بعض الإساليب التربوية الحديثة لتنمية مهارات القيادة والتوجية التربوى لموجهات رياض الأطفال" Employing some modern educational methods to develop leadership skills and educational guidance for kindergarten teachers"

Page 137-197
سماح مرزوق

4

القيادة الإبداعية لدي مديري رياض الأطفال وعلاقتها بمستوي الأداء الوظيفي للمعلمات Creative leadership of kindergarten principals and its Relation with Teachers’ Job Performance.

Page 198-297
جمال کامل

5

الممارسات الخاطئة بمرحلة رياض الأطفال وانعکاساتها على تربية طفل الروضة (دراسة ميدانية بمحافظة بورسعيد ) Wrong Practices At The Kindergarten Stage And Its Reflections On Kindergarten Child. A Field Study in Port-Said Governorate.

Page 298-380
شيماء على; جيهان لطفى; زينب السماحى

6

واقع تضمين مباديء حقوق الطفل في أدب الأطفال (مجلات الأطفال نموذجا ) The Reality Of Including The Child’s Rights Principle’s In Children Literature" Children Magazines As A Model".

Page 381-510
إسلام رضوان