EKB Journal Management System
Keywords = CONSUMER BEHAVIOR
Number of Articles: 31

1

واقع السلوك الإستهلاكي عبر وسائل الإعلام الجديد لدي مشجعي أندية كرة القدم

Volume 51, Issue 1, July 2024, Page 239-254
فتاه محمد المرسي عطيه

2

تأثير استخدام أدوات الذكاء الاصطناعي في التنبؤ بسلوك المستهلك -دراسة شبه تجريبية في إطار نموذج قبول التكنولوجيا

Volume 70, Issue 2, April 2024, Page 987-1070
نهى سامى ابراهيم

3

Impact of the Outbreak of the COVID- 19 Virus on Online Compulsive Buying Obsession in Alexandria Governorate

Volume 69, Issue 1, March 2024, Page 1-15
Aya Samir Salem

4

Customer Perception of De-Marketing Domestic Water Consumption in Egypt.

Volume 44, Issue 1, March 2024, Page 136-180
Amal Seddik Afify

5

Investigating Consumer Perception and Consumer Attitude towards Online Purchase Intention: Applied on Online Grocery Shopping Applications

Volume 15, Issue 1, January 2024, Page 63-87
Dina Sameh Abdelmonem; Cherine Soliman; Eiman Negm

6

The consumer behavior of kindergarten children and its relationship to mothers’ environmental awareness from their point of view

Volume 3, Issue 2, December 2023, Page 86-110

7

تحليل أنماط الشخصية للمستهلك باستخدام الإنياجرام لتحفيز التسويق الاستراتيجي لشركات الأثاث

Volume 8, Issue 10, November 2023, Page 533-553
منال يوسف; علا محمد سمير; سلوي عبدالباري

8

تعرض الجمهور المصري للأخبار الاقتصادية في المواقع الصحفية المصرية وعلاقته بقلق المستقبل لديه: دراسة ميدانية

Volume 66, Issue 2, July 2023, Page 893-952
مريم عادل وليم بسطا

9

The impact of Saudi university youth's use of Snapchat celebrities' ads on the sustainability of purchasing behavior

Volume 2023, Issue 11, July 2023, Page 45-64
Hussah Abdullah Qutaim Al-Hobail; Sally Osama Shehata

10

تأثير المزيج التسويقي الأخضر على سلوك المستهلك

Volume 2023, Issue 83, April 2023, Page 575-619
نها الإسدودي

11

Relations between perceived risks and online shopping behavior in COVID-19 epidemic time: online trust as a moderator

Volume 45, Issue 1, January 2023, Page 4-35
عبدالباسط مسلم الخوالدة

12

Consumer Buying Behavior during COVID-19 Pandemic A Comparative Study

Volume 3, Issue 2, July 2022, Page 51-79
Salwa M. El-Kady

13

وعى ربة الاسرة بمنظومة الدعم السلعي الجديدة وعلاقته بسلوکها الاستهلاکي

Volume 32, Issue 1, January 2022, Page 348-379
ربيع نوفل; هبة الله شعيب; ياسمين عيسى

14

Saudi consumers' perceptions of fashion brands' Applications for augmented reality

Volume 12, Issue 1, January and February 2022, Page 339-351
Raghad Omran Fitaa; Wijdan Adnan Tawfiq

15

الإتجاه نحو تناول الوجبات السريعة وعلاقتها بنمط السلوک الاستهلاکي لدى المراهقين

Volume 7, Issue 37, November 2021, Page 1137-1180
فاطمة مصطفى احمد الزهري; فاطمة مصطفى احمد الزهري; سهام فراج; منال مختار عتريس

16

استخدام الشباب العراقي للإعلان الرقمي وعلاقته بالنزعة الاستهلاکية لديهم- دراسة ميدانية

Volume 59, Issue 3, October 2021, Page 1543-1578
براء محمد صالح عيسى العيسى

17

التکامل بين إستراتيجة الفکر التصميمى للموضة وسلوک المستهلک

Volume 6, Issue 28, July 2021, Page 686-709
Mai Samir

18

Studying the Relationship between Humorous Advertising and Consumer Purchasing Decision. “A Mediation Analysis of Brand Awareness”

Volume 51, Issue 2, July 2021, Page 591-620
Mona H. Mussa; Marwa M. Ibrahim

19

The role of Neuromarketing in measuring response to marketing stimuli in advertising campaigns

Volume 11, Issue 4, July and August 2021, Page 237-256
Nevin Mohamed Ahmed Al-Refai

20

Exploring the Needed Marketing Content and Strategies to Combat the Negative Global Conditions and Promote Nation Branding for the Post COVID-19 Pandemic Period

Volume 58, Issue 2, March 2021, Page 91-126
Eman Negm; Ahmed Elsamadicy

21

Measuring the Impact of Social Media Advertising Content on Consumers’ Purchasing Intention towards Health and Beauty Products Online

Volume 58, Issue 2, March 2021, Page 159-192
Nourhan El-zoghby; Ahmed Elsamadicy; Eman Negm

22

A PROPOSED MINING APPROACH BASED ON BUSINESS INTELLIGENCE BY USING DATA SCIENCES TECHNIQUES

Volume 21, Issue 1, February 2021, Page 132-148
Ahmed Bahgat ElSeddawy; Mohamed Hegazy

23

التيبوغرافيا کعنصر رئيسى فى تصميم الإعلان وعلاقتها بالإختلاف الثقافى للمتلقين

Volume 6, Issue 25, January 2021, Page 199-216
سارة جابر

24

أثر الإعلان على سلوک المستهلک المستدام

Volume 8, Issue 2, November 2020, Page 797-898
إيمان إسماعيل أنور

25

THE IMPACT OF EXPENDITURE CULTURE AND CONSUMER BEHAVIOR ON EGYPTIAN WOMEN

Volume 49, Issue 6, June 2020, Page 275-298
Hadeer K. Hosny; Asmaa M. El Sersy; Suhair S. Abdel Gayed

First Page Previous Page 1 2 Next Page Last Page