EKB Journal Management System
Keywords = E-Commerce
Number of Articles: 18

1

Driving Social Media Customers’ Purchase Intentions: The Mediation Role of EWOM Credibility

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 06 December 2023
Hebat Allah Mamdouh; Ghada El Sayad

2

A Smart Model to enhance Customer retention in E-commerce

Volume 38, Issue 1, March 2024, Page 1501-1538
Norihan N. Abdelgawad; Aya M. Mostafa

3

Analyzing The Factors Affecting Online Trust in B2C E-commerce and Its Impact on Purchase Intention in Egypt

Volume 4, Issue 1, March 2024, Page 45-63
Mahmoud Elsaeed; Ahmed Elsamadicy; Eiman Negm; Hazem Rasheed

4

The Role of E-commerce in Supporting Competitive Advantages by Applying It on The Most Important Companies Operating in The Industrial Area in The State of Sohar دور التجارة الالكترونية في دعم المزايا التنافسية بالتطبيق علي أهم الشركات العاملة بالمنطقة الصناعية بولاية صحار

Volume 28, Issue 4, December 2023, Page 864-875
Saleh Ali Salem Al-Maani

5

دور الادارة الاستراتيجية في نجاح شركات التجارة الالكترونية من خلال زيادة رضاء العملاء ورضاء الموردين والقدرة التنافسية

Volume 14, Issue 3, July 2023, Page 766-805
محمد احمد محمد علي مخيمر; محمد سعد محمد

6

النوع الاجتماعي والعمل الحر دراسة ميدانية على مستخدمي التجارة الإلكترونية

Volume 32, Issue 59, April 2023, Page 993-1102
هند محمدالمأمون مكى محمود

7

ماهية المستهلك عن بعد في إطار نظام التجارة الإلكترونية السعودي (دراسة مقارنة)

Volume 15, Issue 8, February 2023, Page 2055-2132
محمد بن عبد الله بن عبد الرحمن الشبرمي

8

Investigating the impact of social media antecedents on brand equity and online fashion purchase intention

Volume 24, Issue 1, January 2023, Page 170-201
سارة الشاذلي

9

مُعوقات التِجارة الإلكترونية فِي المَجال الرياضي بِجُمهورية مِصر العَربية (مِن وجهِة نَظر أعضاء هيَئة التَدريِس)

Volume 13, Issue 2, September 2022, Page 313-33
احمد رمضان توفيق محمد المرادني

10

A Proposed Electronic Consumer Protection Model for Enhancing E-commerce Services in Egypt

Volume 24, الرابع والعشرون, April 2021, Page 5-12
Farhat Farhat; Mohamed Ahmed

11

The Value of Big Data to the World Economy

Volume 40, Issue 4, December 2020, Page 307-322
Marwa Fahmy

12

بناء قيمة المارکة باستخدام الإعلانات ذات المحتوي الذي يتم انشاؤه من قبل المستخدمون

Volume 5, Issue 23, September 2020, Page 557-573
دينا عبود

13

E-PAYMENT SYSTEMS RISKS, OPPORTUNITIES, AND CHALLENGES FOR IMPROVED RESULTS IN E-BUSINESS

Volume 20, Issue 1, June 2020, Page 16-27
Mohamed Hassan Nasr; Mohamed Hassan Farrag; Mona Nasr

14

Attitudes Towards The E-Shopping for Ready-Made clothing in Saudi Arabia An Analytical Study of Yanbu Governorate

Volume 10, Issue 1, January 2020, Page 95-102
Dania Alzahrani; Maha al-Dabbagh

15

E-commerce in the Arab world: a case study on the site Souq.com with a vision proposed for the development of e-marketing of information sources

Volume 3, Issue 4, October 2016, Page 55-96
Hosam el den Mohamed

16

Internet vs. Travel Agencies : The Effect of Online Booking on Travelers Purchasing Behavior and the Future of Travel Agencies

Volume 1, Issue 1, June 2016, Page 19-39
Dalia Zaki

17

Collaboration Change Management strategy

Volume 10, 10th International Conference on Electrical Engineering ICEENG 2016, April 2016, Page 1-6
Morcous Massoud Yassa Massoud

18

نحو منهج لتطوير تخطيط وتصميم المراکز التجارية فى ضوء تأثير تکنولوجيا المعلومات والاتصالات

Volume 10, Issue 1, October 2013, Page 1-16
عصام محمد صلاح الدین محمود; محمد محمد البرملجى; عصام أحمد مصطفى