EKB Journal Management System

1.

دور التسويق في تطوير السياحة الرياضية فى محافظة اسوان

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 06 November 2022
احمد السيد السيد البدوى

2.

معوقات السياحة الرياضية في جنوب الصعيد

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 06 November 2022
محمد مجدي

3.

Geographic components and eco-tourism in the Aswan region, southern Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 25 May 2024
محمد العمراوى

4.

تقييم مدى جودة تقديم رياضة البوتشى (Boccia)" كرياضة ترويحية " في المنشآت السياحية ذات الخمس نجوم.

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 22 August 2025
رأفت عبد الرؤوف محمد أحمد بکرى

5.

Assessing the impact of significant tourism experiences on the purchasing behavior of tourism service consumers تقييم اثر التجارب السياحية الهامة على السلوك الشرائي لمستهبكي الخدمات السياحية

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 10 November 2025
أحمد يوسف

6.

دور قنوات التواصل الاجتماعي في تعريف الجمهور السعودي بالسياحة في محافظة رجال ألمع

Volume 76, Issue 1, October 2025, Pages 225-308
أحمد عسيري

7.

ماهية عقود السياحة والسفر.

Volume 15, Issue 93., September 2025, Pages 1-32
رتانا اسماعيل حسين الجراح

8.

Translating the Familiar and the Authentic: The King’s Highway Across Modes of Representation

Volume 53, Issue 11, September 2025, Pages 280-297
Nader N. Albkower

9.

فاعلية برنامج لتنمية التربية السياحية لطفل الروضة

Volume 51, Issue 1, September 2025, Pages 495-543
فاطمه الزهراء عبدالمنعم طه اسماعيل

10.

تحليل جغرافي للمقومات الطبيعية للجذب السياحي وعلاقتها بجنسية السائحين بالساحل الغربي لخليج العقبة باستخدام الجيوماتكس

Volume 34, Issue 68, July 2025, Pages 197-289
محمد عبدالقادر عبدالحميد شنيشن شنيشن; هبه عزاز عبد الغنى الطويل; جيلان عبدالنبي عبدالعزيز جويدة

11.

بين العوائق والإمكانات: دراسة تطور اقتصاد العمل الحر في مصر في قطاع السفر والسياحة و الضيافة

Volume 9, Issue 1, June 2025, Pages 205-236
ايتن الروبي

12.

تحول قطاع السفر: أثر نظم السياحة الذكية على إدارة ا لوجهات السياحية

Volume 9, Issue 1, June 2025, Pages 330-353
مراد الوزة; محمود عبدالمنعم عبداللاه; فاخوري شهدي أيوب

13.

The Effectiveness of Interactive Digital Technologies on Shaping the Digital Image for Developing the Future of Sustainable Tourism Marketing within the Framework of Egypt's Vision 2030

Volume 6, Issue 2, June 2025, Pages 536-550
Rania Abou Shanab; Heba Fayad

14.

تطوير تصميم العمارة الداخلية لمعارض مهرجان العسل المصرى - سياحة النحل بمصر ( المعارض الصديقة للبيئة في إطار دعم اقتصاد المجتمعات القائمة على صناعة النحل )

Volume 5, Issue 27, June 2025, Pages 119-149
دينا وجيه فاضل إسکندر

15.

Towards Spatial Inclusion of Orange Economy Activities in Local Communities (case study Markaz El_Qurna, Luxor Governorate)

Volume 6, Issue 1, June 2025, Pages 123-141
Muhammad Abdulrahman Seddeek; Hossam Aldeen Samy Amin

16.

The Impact of Charismatic Leadership on Employee Creative Climate in Hospitality and Tourism Organizations

Volume 8, Issue 1, June 2025, Pages 146-167
Ahmed Gamal Tager; Basant Mohamed Safwat; Ahmed Rabee Ibrahim

17.

Tourist's experience of Augmented Reality Integration in Historical Sites: Case study in Jeddah

Volume 184, Issue 3, June 2025, Pages 167-187
Rafeef AlGurashi; Alaa Shatwan

18.

A Survey on the Economic Return of Inbound Tourism in the Kingdom of Saudi Arabia 2019-2023

Volume 28, Issue 1, June 2025, Pages 298-321
Abdullah Alomran; Wleed Alabaas

19.

How Can Saudi Arabia Maximize the Economic Benefits of Hosting Expo 2030?

Volume 45, Issue 2, June 2025, Pages 298-341
Rana Sulaiman Alogaily

20.

The Effect of Applying Marketing Strategies on Achieving a Competitive Advantages with Applied on some Egyptian Hotels

Volume 28, Issue 2, June 2025, Pages 372-397
Mohamed Magdy Mohamed Soliman; Ahmed Mohamed Emam; Mohamed Sayed Ahmed Elzoghbi

21.

Hotel Workers' Uniforms Express Egyptian Heritage and Identity

Volume 15, Issue 3, May and June 2025, Pages 597-611
Tariq M. Zagloul; Naglaa Taema; Marim Hussien

22.

Promoting Tourism through Sustainable Adaptive Reuse of Heritage Buildings in Lower-Income Countries

Volume 16, Issue 16, May 2025, Pages 1-1
N A Hassan; F O Alamoudy\

23.

The Impact of Cognitive Country Image on Tourist’s Memorable Experience Through the Meditating Role of Tourist Destination Competitiveness and its Consequences on Revisit Intention

Volume 4, Issue 2, April 2025, Pages 88-105
Wael A Tambosi

24.

A vision to improve the level of tourism performance in North Sinai Governorate (Field study during 2014: 2023)

Volume 49, Issue 1, March 2025, Pages 1-16
Sara Barakat Nafel

25.

Examining the Impact of Country Image on tourists' Satisfaction, Word of Mouth and Revisit Intentions

Volume 39, Issue 1, March 2025, Pages 249-269
abdullah aloufi

First Page Previous Page 1 2 3 4 5 6 7 8 Next Page Last Page