EKB Journal Management System
Keywords = self-regulated learning
Number of Articles: 11

1

أثر برامج التعلم المنظم ذاتيًا في تحسين بعض مخرجات التعلم المعرفية وماوراء المعرفية والدافعية "تحليل بعدي"

Volume 24, Issue 9, September 2023, Page 102-151
إيمان صلاح ضحا; أمل التلواني عبد العظيم

2

A Strategy Based on the Flipped Learning Model to Develop Reading Comprehension and Self-Regulated Learning Skills among EFL General Diploma in Education Students

Volume 23, Issue 8, August 2022, Page 378-423
Laila Hashem

3

Digital Feedback Styles (Corrective vs Explanatory): Its Effect on Developing Secondary Students’ Cognitive Achievement and Self-regulated Learning through a Digital learning Platform.

Volume 30, Issue 2, April 2022, Page 107-135
Dr. Nader Said Shemy

4

فاعلية الذات التکنولوجية والتعلم المنظم ذاتياً کمنبئات بالتحصيل الأکاديمي لدى طلاب الجامعة

Volume 41, Issue 193, January 2022, Page 121-164
محمد جمال الدين إبراهيم زويل

5

استخدام التعلم المنظم ذاتياً و أدوات نظم إدارة التعلم لتنمية الکتابة الإبداعية لدى الطلاب معلمي اللغة الإنجليزية

Volume 1, Issue 12, December 2021, Page 70-100
إيمان يحيى محمد إبراهيم; عايدة عبد المقصود زاهر; أميرة الأمير خاطر; همت علي عبدالله منصور

6

Improving EFL Majors' Translation Competence Using Self-Regulated Learning -Based Program

Volume 18, Issue 106, July 2021, Page 745-772
Hanan Gamal Mohamed Ebedy

7

فاعلية بعض استراتيجيات التنظيم الذاتي للتعلم في تنمية بعض مهارات کتابة المقال لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية

Volume 36, Issue 1, January 2021, Page 65-90
نادي أمين عبد النعيم محمد

8

Self-Regulated Learning and Reading Comprehension: Implications for Reading Instruction

Volume 35, Issue 11, November 2019, Page 90-107
Mohammad Makram Mareye

9

Types of Learning (Individual vs. Cooperative) in Mobile Devices and Their Effect on the Development of Skills of Using Google Educational Applications and Self-Regulated Learning

Volume 4, العدد 17 (تکنولوجیا التعلیم) الجزء الاول, July 2018, Page 63-86
أمل کرم خليفة; محمد حسن رجب حسن رجب

10

الفاعلية النسبية لقبعات التفکير الست والتعلم المنظم ذاتيًا في تنمية التحصيل والتفکير الجانبي ودافعية الإنجاز في تدريس الرياضيات لدى تلاميذ الصف الثالث الابتدائي

Volume 20, Issue 4, April 2017, Page 177-267
سيد محمـد عبد الله عبد ربه

11

Research & Development, Cairo, Egypt The Effect of Wikis and Face-to-Face Collaborative Writing on the Writing Performance and Self- regulated Learning Skills among EFL Students

Volume 21, Issue 3, January 2012, Page 215-245
Mona Salem Mahmoud' Za'za; Somia Ali Abdel Wareth Ahmed