EKB Journal Management System

1.

أنماط أنشطة التعلم التفاعلية (المتزامنة، غير المتزامنة، والدمج بينهما) ببيئات التعلم الإلکترونى وأثرها فى تنمية التحصيل ومهارات التنظيم الذاتى لدى طلاب کلية التربية وإتجاهاتهم نحوها Interactive Learning Activities Types (synchronous, asynchronous, and combining them) via E- Learning Environments and Its Effect in Developing Achievement, Self-

Pages 3-191
محمد مختار المرادنى; نجلاء قدرى مختار

2.

نمطا التلميحات (اللفظية- البصرية) وکثافتها (أحادية- متعددة) بالقصة الرقمية وأثر تفاعلهما علي تنمية التفکير البصري والمهارات الحياتية لدى طفل الروضة The two patterns of allusions (visual- verbal) and its density (mono- multiple) in digital story and their reaction effect on developing life skills, visual thinking for kindergarten children

Pages 193-274
أحمد مصطفى کامل عصر

3.

اختلاف نمط عرض رمز الاستجابة السريعة (رمز مصحوب بنص/ نص مصحوب برمز) بالکتاب الإلکتروني وأثرة فى تنمية المفاهيم العلمية والتقبل التکنولوجي لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية “Different Display Style of Quick Respond Code in Electronic Book (code with text/ text with code) and its Impact on the development of scientific concepts& technological acceptance for pri

Pages 275-325
أمانى أحمد محمد محمد عيد الدخنى

4.

تصميم بيئة تعلم تکيفي جديدة قائمة على أسلوب التعلم (السمعى- البصرى- الحرکى) وأثرها على تنمية مهارات حل المشکلات (الخوارزميات) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Design new Adaptive E- Learning Environment based on learning style (auditory, Visual, kinesthetic) and its impact on Developing Problem Solving Skills (Algorithms) For Preparatory pupils

Pages 327-379
إيناس السيد محمد أحمد