EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 9, 33 الجزء الأول, November 2019  XML

1

نشرة العدد

Page 1-12

2

مظاهر السلوک النمطي لدى ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر معلماتهم Manifestations of Stereotypical Behavior in People with Autism Spectrum Disorder from the Viewpoint of their Teachers

Page 1-32
إلهام القصيرين

3

معايير جودة البرامج والخدمات المقدمة للطلبة ذوي الإعاقة في جامعة جدة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس Quality standards for programs and Services Provided to Students with Disabilities at the University of Jeddah from the Viewpoint of faculty members

Page 33-59
ديما الغانمى; سامر الحسانى

4

مهارات الفهم القرائي لدى التلميذات الصم وضعاف السمع في الصف السادس الابتدائي Reading comprehension Skills for Deaf and Hard-Hearing Students in the Sixth Grade

Page 61-94
على الزهــراني; أثير السلمــان

5

فعالية استخدام الدراما في إکساب المهارات الاجتماعية للأطفــال ذوى الاعــاقــة الفــکريــة The effectiveness of using drama to provide social skills for children with intellectual disabilities

Page 95-134
إبراهيم السويلم

6

أبعاد الکمالية کمنبئات بالتحصيل الدراسي لدى الموهوبين في المرحلة الثانوية بالمنطقة الشرقية The Dimensions of Perfectionism as Predictors of Talented Students' Academic Achievement at the Secondary Stage in Eastern Region

Page 135-160
ريهام الجعفرى

7

فعالية برنامج قائم على التکامل الحسي في خفض بعض مظاهر اضطراب الحساسية اللمسية لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد The effectiveness of a program based on sensory integration to reduce some symptoms of Tactile sensory disorder in children with autism spectrum disorder

Page 161-190
إسراء بـاواکــد; ريم غريب

8

فعالية البرنامج الاکاديمي الجامعي في دعم السلوک الايجابي الاجتماعي لدى عينة من الطالبات الصم بجامعة تبوک The effectiveness of the university academic program in supporting positive social behavior among a sample of deaf students at the University of Tabuk

Page 191-218
سحر زيدان زيان