iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 9, 33 الجزء الأول, November 2019
1
نشرة العدد
Page
1-12
View Article
|
PDF
946.4 K
|
View on SCiNiTO
2
مظاهر السلوک النمطي لدى ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر معلماتهم Manifestations of Stereotypical Behavior in People with Autism Spectrum Disorder from the Viewpoint of their Teachers
Page
1-32
إلهام القصيرين
View Article
|
PDF
684.39 K
|
View on SCiNiTO
3
معايير جودة البرامج والخدمات المقدمة للطلبة ذوي الإعاقة في جامعة جدة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس Quality standards for programs and Services Provided to Students with Disabilities at the University of Jeddah from the Viewpoint of faculty members
Page
33-59
ديما الغانمى; سامر الحسانى
View Article
|
PDF
681.49 K
|
View on SCiNiTO
4
مهارات الفهم القرائي لدى التلميذات الصم وضعاف السمع في الصف السادس الابتدائي Reading comprehension Skills for Deaf and Hard-Hearing Students in the Sixth Grade
Page
61-94
على الزهــراني; أثير السلمــان
View Article
|
PDF
731.88 K
|
View on SCiNiTO
5
فعالية استخدام الدراما في إکساب المهارات الاجتماعية للأطفــال ذوى الاعــاقــة الفــکريــة The effectiveness of using drama to provide social skills for children with intellectual disabilities
Page
95-134
إبراهيم السويلم
View Article
|
PDF
759.97 K
|
View on SCiNiTO
6
أبعاد الکمالية کمنبئات بالتحصيل الدراسي لدى الموهوبين في المرحلة الثانوية بالمنطقة الشرقية The Dimensions of Perfectionism as Predictors of Talented Students' Academic Achievement at the Secondary Stage in Eastern Region
Page
135-160
ريهام الجعفرى
View Article
|
PDF
572.49 K
|
View on SCiNiTO
7
فعالية برنامج قائم على التکامل الحسي في خفض بعض مظاهر اضطراب الحساسية اللمسية لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد The effectiveness of a program based on sensory integration to reduce some symptoms of Tactile sensory disorder in children with autism spectrum disorder
Page
161-190
إسراء بـاواکــد; ريم غريب
View Article
|
PDF
697.18 K
|
View on SCiNiTO
8
فعالية البرنامج الاکاديمي الجامعي في دعم السلوک الايجابي الاجتماعي لدى عينة من الطالبات الصم بجامعة تبوک The effectiveness of the university academic program in supporting positive social behavior among a sample of deaf students at the University of Tabuk
Page
191-218
سحر زيدان زيان
View Article
|
PDF
952.91 K
|
View on SCiNiTO