iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 9, 31 الجزء الأول, July 2019
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
708.69 K
|
View on SCiNiTO
2
مستوى تطبيق أسلوب الاستجابة للتدخل من قبل معلمي المرحلة الابتدائية مع الطلبة المعرضين لخطر صعوبات التعلم، وفاعلية برنامج تدريبي في تحسينها Application Level of Response To Intervention By primary Stage teachers with Students At Risk Of Learning Disabilities, And The Effectiveness Of The Training Program In Improving them
Page
1-36
فيصل البلوى
View Article
|
PDF
713.5 K
|
View on SCiNiTO
3
واقع بعض الخدمات المساندة ومعوقات تقديمها لذوات صعوبات التعلم من وجهة نظر معلماتهن في المرحلة الابتدائية The Reality of some related services and barriers of its submission to those with learning disabilities in the primary level from their female teacher's perspective
Page
37-74
وداد الأسمرى; وليد الصياد
View Article
|
PDF
696.67 K
|
View on SCiNiTO
4
تصورات طلبة کلية التربية نحو التعليم ما بعد الثانوي للأفراد ذوي الإعاقة الفکرية Post-secondary Education for Individuals with Intellectual Disabilities: College of Education Students' Perceptions
Page
75-112
بسمة العلى; ريم الرصيص
View Article
|
PDF
809.41 K
|
View on SCiNiTO
5
الاحتياجات التدريبية اللازمة لمعلمي التربية الخاصة في المملکة العربية السعودية من وجهة نظرهم Training Needs of Special Education Teachers in Saudi Arabia from Teachers’ Perspectives
Page
113-144
ابتسام الشمرى
View Article
|
PDF
571.52 K
|
View on SCiNiTO
6
واقع مشارکة المرشد المدرسي في الخطة التربوية الفردية لطـــلاب ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The reality of Counselor in the individual educational plan for students with Learning Disabeletes in primary education
Page
145-184
عبد العزيز المالکى; إبراهيم الحنو
View Article
|
PDF
795.6 K
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية برنامج الأنشطة اللاصفية في تحسين التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد Effectiveness of Extra-curricular Activities Program to Improve the Social Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder
Page
185-212
فهد المعيلى
View Article
|
PDF
556.09 K
|
View on SCiNiTO