iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
نشرة العدد
Pages
1-13
View Article
PDF
675.88 K
2.
مستوى تطبيق أسلوب الاستجابة للتدخل من قبل معلمي المرحلة الابتدائية مع الطلبة المعرضين لخطر صعوبات التعلم، وفاعلية برنامج تدريبي في تحسينها Application Level of Response To Intervention By primary Stage teachers with Students At Risk Of Learning Disabilities, And The Effectiveness Of The Training Program In Improving them
Pages
1-36
فيصل البلوى
View Article
PDF
713.5 K
3.
واقع بعض الخدمات المساندة ومعوقات تقديمها لذوات صعوبات التعلم من وجهة نظر معلماتهن في المرحلة الابتدائية The Reality of some related services and barriers of its submission to those with learning disabilities in the primary level from their female teacher's perspective
Pages
37-74
وداد الأسمرى; وليد الصياد
View Article
PDF
696.67 K
4.
تصورات طلبة کلية التربية نحو التعليم ما بعد الثانوي للأفراد ذوي الإعاقة الفکرية Post-secondary Education for Individuals with Intellectual Disabilities: College of Education Students' Perceptions
Pages
75-112
بسمة العلى; ريم الرصيص
View Article
PDF
809.41 K
5.
الاحتياجات التدريبية اللازمة لمعلمي التربية الخاصة في المملکة العربية السعودية من وجهة نظرهم Training Needs of Special Education Teachers in Saudi Arabia from Teachers’ Perspectives
Pages
113-144
ابتسام الشمرى
View Article
PDF
535.24 K
6.
واقع مشارکة المرشد المدرسي في الخطة التربوية الفردية لطـــلاب ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The reality of Counselor in the individual educational plan for students with Learning Disabeletes in primary education
Pages
145-184
عبد العزيز المالکى; إبراهيم الحنو
View Article
PDF
795.6 K
7.
فاعلية برنامج الأنشطة اللاصفية في تحسين التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد Effectiveness of Extra-curricular Activities Program to Improve the Social Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder
Pages
185-212
فهد المعيلى
View Article
PDF
556.09 K