EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 9, 31 الجزء الأول, July 2019  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

مستوى تطبيق أسلوب الاستجابة للتدخل من قبل معلمي المرحلة الابتدائية مع الطلبة المعرضين لخطر صعوبات التعلم، وفاعلية برنامج تدريبي في تحسينها Application Level of Response To Intervention By primary Stage teachers with Students At Risk Of Learning Disabilities, And The Effectiveness Of The Training Program In Improving them

Page 1-36
فيصل البلوى

3

واقع بعض الخدمات المساندة ومعوقات تقديمها لذوات صعوبات التعلم من وجهة نظر معلماتهن في المرحلة الابتدائية The Reality of some related services and barriers of its submission to those with learning disabilities in the primary level from their female teacher's perspective

Page 37-74
وداد الأسمرى; وليد الصياد

4

تصورات طلبة کلية التربية نحو التعليم ما بعد الثانوي للأفراد ذوي الإعاقة الفکرية Post-secondary Education for Individuals with Intellectual Disabilities: College of Education Students' Perceptions

Page 75-112
بسمة العلى; ريم الرصيص

5

الاحتياجات التدريبية اللازمة لمعلمي التربية الخاصة في المملکة العربية السعودية من وجهة نظرهم Training Needs of Special Education Teachers in Saudi Arabia from Teachers’ Perspectives

Page 113-144
ابتسام الشمرى

6

واقع مشارکة المرشد المدرسي في الخطة التربوية الفردية لطـــلاب ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The reality of Counselor in the individual educational plan for students with Learning Disabeletes in primary education

Page 145-184
عبد العزيز المالکى; إبراهيم الحنو

7

فاعلية برنامج الأنشطة اللاصفية في تحسين التفاعل الاجتماعي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد Effectiveness of Extra-curricular Activities Program to Improve the Social Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder

Page 185-212
فهد المعيلى