iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 24 الجزء الأول, May 2018
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
675.4 K
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج تدريبي لتحسين وتنمية نطق المفردات اللغوية لدى الأطفال ذوي الاعاقة العقلية بالمرحلة الابتدائية The Effectiveness of a Training Program to Improve and Develop Vocabulary Utterance among Mentally Retarded Primary School Children
Page
1-47
صالـح عبدا لمقصود السواح
View Article
|
PDF
829.97 K
|
View on SCiNiTO
3
درجة معرفة معلمات مادتي اللغة العربية والرياضيات بالمرحلة الابتدائية بصعوبات التعلم لدى التلميذات بمحافظة الاحساء Degree of knowledge of Arabic and mathematics teachers at the primary level of learning disabilities for female students in Al-Hassa Governorate
Page
49-89
لبنى نعمان أحمد النور
View Article
|
PDF
754.58 K
|
View on SCiNiTO
4
مدى إمکانية تطبيق نموذج مارزانو في التدريس لذوي الاعاقة العقلية من وجهة نظر المعلمات بمنطقة الأحساء The possibility of applying Marzano's Model in teaching mentally Disabled students, from the standpoint of teachers in Al-Ahsa
Page
91-124
ناهـــد حســـن حمـــد
View Article
|
PDF
743.59 K
|
View on SCiNiTO
5
مشارکة أولياء أمور الطالبات ذوات صعوبات التعلم في إعداد الخطة التربوية الفردية ومعوقات مشارکتهم فيها The participation of the parents of students with learning difficulties in the preparation of individual educational plan and the obstacles of their participation
Page
125-158
زيد بن محمد زيد بن محمد البتال; دلال بنت سالم القحطاني
View Article
|
PDF
709.82 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر تدخلات الواقع البديل في تنمية التفاعل الاجتماعي للأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد The Effect of Alternative Reality Intervention on Improving the Social Interaction among children with Autism Spectrum Disorder
Page
159-194
محمود علي موسى; رانيا سعد بدران البعلي
View Article
|
PDF
723.28 K
|
View on SCiNiTO
7
حالات مزدوج الاستثنائية في التربية الخاصة: دراسة خصائص الطلاب الصم الموهوبين والمتفوقين بالمرحلة الثانوية في مدينة جدة Cases of Twice Exceptionalit in special education: A study of the characteristics of gifted and gifted deaf students in secondary school in JeddahArabia
Page
195-228
أحمد نبوي عبده عيسى; فيصل يحيى العامري
View Article
|
PDF
703.52 K
|
View on SCiNiTO
8
تعليـــم الأصـــم وفـــق رؤيـــة ثـــلاثيـــة الأبعـــاد ( تصور مقترح في اعداد المعلم المأمول في تعليم الصم وضعاف السمع) Teaching deafness according to a three-dimensional vision A suggested scenario in the preparation of the hoped-for teacher in the education of deaf and hard of hearing
Page
229-266
أروى علـــــي أخضـــــر
View Article
|
PDF
689.65 K
|
View on SCiNiTO
9
مشکــــلات الــــواجب المنزلــــي لــــدى التلميــــذات ذوات صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية Homework Problems among Female Students with Learning Disabilities in Elementary Stage
Page
267-301
ملاک بنت خلف بن بهدل الشمري; زيدان بن أحمد السرطاوي
View Article
|
PDF
674.47 K
|
View on SCiNiTO