EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 6, 24 الجزء الأول, May 2018  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

فعالية برنامج تدريبي لتحسين وتنمية نطق المفردات اللغوية لدى الأطفال ذوي الاعاقة العقلية بالمرحلة الابتدائية The Effectiveness of a Training Program to Improve and Develop Vocabulary Utterance among Mentally Retarded Primary School Children

Page 1-47
صالـح عبدا لمقصود السواح

3

درجة معرفة معلمات مادتي اللغة العربية والرياضيات بالمرحلة الابتدائية بصعوبات التعلم لدى التلميذات بمحافظة الاحساء Degree of knowledge of Arabic and mathematics teachers at the primary level of learning disabilities for female students in Al-Hassa Governorate

Page 49-89
لبنى نعمان أحمد النور

4

مدى إمکانية تطبيق نموذج مارزانو في التدريس لذوي الاعاقة العقلية من وجهة نظر المعلمات بمنطقة الأحساء The possibility of applying Marzano's Model in teaching mentally Disabled students, from the standpoint of teachers in Al-Ahsa

Page 91-124
ناهـــد حســـن حمـــد

5

مشارکة أولياء أمور الطالبات ذوات صعوبات التعلم في إعداد الخطة التربوية الفردية ومعوقات مشارکتهم فيها The participation of the parents of students with learning difficulties in the preparation of individual educational plan and the obstacles of their participation

Page 125-158
زيد بن محمد زيد بن محمد البتال; دلال بنت سالم القحطاني

6

أثر تدخلات الواقع البديل في تنمية التفاعل الاجتماعي للأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد The Effect of Alternative Reality Intervention on Improving the Social Interaction among children with Autism Spectrum Disorder

Page 159-194
محمود علي موسى; رانيا سعد بدران البعلي

7

حالات مزدوج الاستثنائية في التربية الخاصة: دراسة خصائص الطلاب الصم الموهوبين والمتفوقين بالمرحلة الثانوية في مدينة جدة Cases of Twice Exceptionalit in special education: A study of the characteristics of gifted and gifted deaf students in secondary school in JeddahArabia

Page 195-228
أحمد نبوي عبده عيسى; فيصل يحيى العامري

8

تعليـــم الأصـــم وفـــق رؤيـــة ثـــلاثيـــة الأبعـــاد ( تصور مقترح في اعداد المعلم المأمول في تعليم الصم وضعاف السمع) Teaching deafness according to a three-dimensional vision A suggested scenario in the preparation of the hoped-for teacher in the education of deaf and hard of hearing

Page 229-266
أروى علـــــي أخضـــــر

9

مشکــــلات الــــواجب المنزلــــي لــــدى التلميــــذات ذوات صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية Homework Problems among Female Students with Learning Disabilities in Elementary Stage

Page 267-301
ملاک بنت خلف بن بهدل الشمري; زيدان بن أحمد السرطاوي