iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 6, 22 الجزء الأول, January 2018
1
نشرة العدد
Page
1-15
View Article
|
PDF
769.49 K
|
View on SCiNiTO
2
طبيعة الخدمات المساندة والتسهيلات المقدمة للطالبات ذوات الإعاقة بجامعة الملک سعود ومعوقاتها من وجهة نظرهن Nature of supporting services and facilities provided to female students with disabilities at King Saud University and their obstacles from their perspectives
Page
1-26
عبدالله محمد الوابلي; نـــدى محمـــد العمـــران
View Article
|
PDF
985.29 K
|
View on SCiNiTO
3
الرضا عن التخصص الدراسي لدى طلبة قسم التربية الخاصة بجامعة الملک فيصل في ضوء بعض المتغيرات Satisfaction of academic specialization among students of the Department of Special Education at King Faisal University in some variables
Page
26-62
سميحــان بن نـاصر الرشيدي
View Article
|
PDF
872.49 K
|
View on SCiNiTO
4
فعالية برنامج تدريبى باستخدام مسرح العرائس التعليمى فى تحسين اضطراب قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الحرکى الزائد لدى التلاميذ ذوى الإعاقة العقلية( القابلين للتعلم) بمنطقة القصيم Effectiveness of a Training Program Using Educational Puppet Theater in Improving Attention Deficit hyperactivity Disorder for Mental Retardation Students( Educabl
Page
63-109
مکــي محمــد مغــربــي
View Article
|
PDF
794.81 K
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج تدريبي قائم على تحسين الانتباه في اکساب مهارات اللغة للتلاميذ المعاقين فکرياً بالطائف The Effectiveness of Training Program Based on the Improvement of Attention on the Acquisition of Language Skills for Intellectual Disabilities
Page
111-140
عبدالله بن علي بن عبدالله السليماني; ماجد محمد عثمان عيسى
View Article
|
PDF
565.5 K
|
View on SCiNiTO
6
فعالية برنامج تدريبي قائم على الوعي الفونولوجي في تنمية المهارات السمعية لدى التلاميذ ضعاف السمع بالمرحلة الابتدائية The effectiveness of a training program based on the phonological awareness in the development of hearing skills among students with hearing impairment in the primary stage
Page
141-206
حسنــين علـي يـونـس عطـــا
View Article
|
PDF
996.25 K
|
View on SCiNiTO
7
واقع العمل الجماعي بين معلمات التعليم العام والتربية الفکرية في دعم تعليم التلميذات ذوات الإعاقة الفکرية reality of collaborative work between general and special education teachers to support learning of female students with intellectual disability in intellectual disability
Page
207-241
أحــلام بنـت محمـد الأشجعـي
View Article
|
PDF
818.4 K
|
View on SCiNiTO