iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 4, 16 الجزء الثانى, January 2017
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
642.31 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج تدريبي لتنمية مهارات الوعي الذاتي لدى ذوي صعوبات تعلم القراءة بالمرحلة الابتدائية The effectiveness of a training program for the development of self-awareness skills of people with learning disabilities reading primary school
Page
1-47
عبد الرحمن علي بديوي محمد; ناصر زيدان العسکر الشمري
View Article
|
PDF
834.43 K
|
View on SCiNiTO
3
تصورات المعلمات حول دور اللعب في تنمية بعض المهارات الاجتماعية عند الاطفال ذوي الإعاقة الفکرية Perceptions of teachers about the role of play in developing some social skills of children with intellectual disability
Page
49-81
رنـــا بنت إبراهيم اللهيبي
View Article
|
PDF
899.66 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية استخدام استراتيجية القصة الاجتماعية في تحسين النمو اللغوي والاستخدام الاجتماعي للغة لدى الأطفال ذوي اضطراب التوحد Effectiveness of the social story of a strategy to improve language development and social use of language in children with autism disorder
Page
83-125
سماح نور محمد وشاحي; سمية محمود أحمد ربيع
View Article
|
PDF
964.71 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج تدريبي باستخدام تقنية سوفاج للحد من اضطرابات النطق للطلاب ضعاف السمع The effectiveness of a training program using Sauvage technology to limit speech disorders For the hearing-impaired students
Page
127-153
طالع عبد الله حامد العمري
View Article
|
PDF
611.23 K
|
View on SCiNiTO