EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 16, Issue 2, October 2020, Page 1-131  XML

1

مقدمة وفهرس العدد

Page 1-2

2

تصور مقترح لتطوير بعدي المساءلة الإدارية والعدالة التنظيمية لدى القيادات الأکاديمية بکليات إعداد معلمات رياض الأطفال في ضوء خبرات بعض الدول المتقدمة. A proposed suggested for developing the dimensions of administrative accountability and organizational justice among academic leaders in the faculties of preparing kindergarten teachers in the light of the experiences of s

Page 1-25
أ.د/ السيد عبد القادر شريف; أ.د/ حنان محمد صفوت; د/ سميه علي أحمد; أ/ صفاء طلب محمد

3

العدالة الإجرائية کمدخل لمواجهة العبء الوظيفي لدى موجهات رياض الأطفال بمحافظة المنيا Procedural justice as an entry point to face the job burden of kindergarten directors in Minia Governorate

Page 26-51
أ.د/ ناصر فؤاد علي غبيش; أ.م.د/ هاني السيد العزب; أ.تهاني شحاته أحمد عبداللطيف

4

فعالية برنامج کورت(1) في تنمية مهارات(التفسير والاختيار من البدائل وإدراک العلاقات الزمانية والمکانية والارتباطية) لدى أطفال الروضة ذوي النشاط الزائد "The effectiveness of (CORT-1) to develop ( Interpretation, Choice of alternatives, Realize temporal, Spatial and Associative relationships) skills for kindergarten children with hyperactivity"

Page 52-78
أ.د/ رأفت رأفت عطية باخوم; أ.م.د/ غادة فرغل جابر; أ/ الشيماء يحيى محمد خليل

5

تأثير برنامج يستخدم السيکودراما في الحصيلة اللغوية لأطفال الروضة من ذوي صعوبات التعلم "The effect of a program that uses psychodramas on the vocabulary of kindergarten children with learning difficulties"

Page 79-100
أ.د/عيد عبد الواحد علي; د/ إيهاب سيد أحمد مصطفى; أ/ أحمد خليل منصور

6

دور الأنشطة الغنائية في إکساب أطفال الروضة بعض سلوکيات التواصل الفعال مع الأطفال ذوي العوق البصري The role of singing activities in providing kindergarten children with some effective communication behaviors with children with visual impairment

Page 101-131
أ.د/نيللي محمد العطار; د/ إيمان أبو الحمد; أ/ أميرة محمد السيد أحمد مدکور