EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 111, Issue 5, July 2020, Page 2323-2850  XML

1

الخصائص السيکومترية لمقياس السلوک القيادى لدى الطلاب المعلمين

Page 2323-2350
مروة عبد الجواد محمد الفيومى

2

"دور الفنانة التشکيلية في المنطقة الغربية في إثراء الحرکة التشکيلية"

Page 2351-2390
دينــا بنت حامد بن مصطفى رجب

3

فاعلية برنامج ارشادي سلوکي معرفي لتنمية الاتجاه نحو الوعي البيئي لدى طالبات المرحلة الثانوية بمحافظة المخواة

Page 2391-2443
إيمان عطية حسن الزهراني

4

فعـالية برنامج علاجي قائم على تنظيـم الانفعـالات في خفض اضطراب الألکسيثيميا لدى طلاب الجامعة

Page 2445-2471
إيمان على أحمد مصطفى

5

فعالية برنامج إرشادي لخفض السلوک العدواني لدى المراهقين المعاقين بصرياً

Page 2473-2505
ولاء العدل محمد العدل عمر

6

فعالية برنامج إرشادي انتقائي لتنمية تقدير الذات لدي الموهوبين ذوي صعوبات التعلم مِن تلاميذ المرحلة الإعدادية

Page 2507-2561
دعاء وهيب عبد الحميد محَمَّد حمودة

7

فعالية برنامج تدريبي لتنمية إدارة الذات لدى أمهات أطفال اضطراب التوحد

Page 2563-2592
شيماء ابراهيم عبد الهادي

8

الحوار الأسري وعلاقته بأساليب التفکير لدى عينة من طالبات المرحلة المتوسطة والثانوية بجدة

Page 2593-2637
نهى بنت معتوق بن حامد القرشي

9

الاتجاه نحو الإرشاد الزواجي لدى عينة من المقبلات على الزواج بالقصيم

Page 2639-2690
أميره محمد غالب الذويـبـي

10

الاحتياجات المهنية لمعلمي ذوي اضطراب طيف التوحد في محافظة العاصمة عمان وعلاقتها ببعض المتغيرات

Page 2691-2706
عزيز أحمد الرحامنة

11

مستوى الصحة والنفسية و الذکاء العاطفي والعلاقة بينهما لدى طالبات کليات التربية في جامعة مؤته بالمملکة الأردنية وجامعة أم القرى بالمملکة العربية السعودية

Page 2709-2735
خالد عبده محمد المخالد

12

السعادة النفسية وعلاقتها بالتوافق الدراسي لدى عينة من طالبات کلية العلوم والآداب بمحافظة قلوة

Page 2737-2774
جواهر محمد أحمد الزهراني

13

فعالية برنامج إرشادي في تعديل الأفکار اللاعقلانية لدى طالبات المرحلة الثانوية

Page 2775-2804
اسيمة صبري القرالة

14

فعالية برنامج إرشادي لتنمية جودة الحياة لدى المکفوفين

Page 2805-2850
کمال فرحان الضمور

15

A Program Based on DAISY Technology to Enhance EFL Student Teachers' Speaking Skills

Page 3-20
مها محمد السيد عيد عيد

16

Efficacité de l’apprentissage autorégulé pour développer l’expression écrite en FLE chez les étudiants des facultés de pédagogie

Page 21-40
فيفى محمد فوزى فوزى

17

using Multiple Intelligences -Based Activities to Develop Speaking Skills of Prep Stage Students and their Self-Efficacy

Page 41-58
شيماء السيد ابراهيم ابراهيم

18

A program based on Web 3.0 Tools to develop Secondary Private language Schools Students’ EFL Productive Skills

Page 59-70
ابتسام حلمى المراکبى

19

Using a Program Based on Community Language Learning (CLL) for Remedying Some Speaking Difficulties of EFL First- grade Secondary Stage Students

Page 71-94
ريم محمود حامد الهوارى

20

Using AudioBook-Based Activities for Developing EFL Secondary Stage Students' Critical Listening Skills and their Attitude towards it

Page 95-113
ياسمين مجدى م ابراهي

21

A Massive Open Online Course (MOOC) to Develop EFL Secondary School Students’ Listening and Speaking Skills and their Self- Directed Learning

Page 115-135
جهاد حسن على الکومى

22

A Readers' Theatre Based Program to Improve the Reading Skills of EFL Secondary Stage Students and Motivation

Page 137-155
زينب حامد على محمد

23

A Blended Learning program to Develop EFL Teachers Use of Twenty-First Century Skills

Page 157-173
نادية محمد عبد المنعم

24

Developing EFL Reading and Writing Skills Through Using a Cloud-Based Collaborative Blended Learning Program A Research Paper

Page 175-195
سماح محمد عبد الصمد

25

The Impact of a Computer- Based Program in EFL on Hearing- Impaired Pupils' Writing and Reading Skills and their Motivation towards Learning English as a Foreign Language

Page 197-223
حسام محمد جلال

26

The Impact of Using Infographics on Improving Grammar Learning for Primary Stage Pupils and Their Attitude Towards It

Page 225-255
عبير عبد السميع معاطى