EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 24, Issue 10, October 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-8

2

فاعلية برنامج مقترح قائم على نموذج أبعاد التعلم في تنمية التحصيل الأکاديمي والبراعة الرياضية لدى طلبة الصف الحادي عشر بسلطنة عمان The Effectiveness of a Proposed Program Based on Learning Dimensions Model in Developing Academic Achievement and Mathematical Proficiency of Eleventh Grade Students in Oman

Page 8-54
عبد القادر محمد عبدالقادر السيد

3

کفايات المعرفة البيداغوجية والتکنولوجية للمحتوى (TPACK) لدى معلمي الرياضيات قبل الخدمة:"دراسة ميدانية تطويرية" Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of Pre-service Mathematics Teachers: An exploratory Developmental Study

Page 55-113
حشمت عبد الصابر أحمد مهاود

4

مستوى اتساق کتب الرياضيات للصفوف العليا بالمرحلة الابتدائية مع المعايير الوطنية لعمليتي "الاستدلال الرياضي والتواصل الرياضي The Alignment Level of Mathematics Textbooks for Upper primary Grades with the National standards for the two processes of "mathematical reasoning and mathematical Communication

Page 114-149
مشعل بن مانع الجبرين المطيري; خالد بن عبدالله المعثم

5

فاعلية إستراتيجية الرؤوس المرقمة في تحصيل الرياضيات وبقاء أثر التعلم وتنمية التفکير الجانبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية The effectiveness of the numbered heads together strategy in mathematics achievement, learning retention and lateral thinking development among primary stage students

Page 150-185
عبدالناصر فايز محمود أحمد

6

مستويات التفکير التناسبي لدى طلاب الصف الثاني المتوسط في منطقة القصيم The levels of proportional reasoning among grade 8 students in Qassim schools

Page 186-215
بدر بن محمد الضلعان

7

درجة ممارسة عضوات هيئة التدريس لمعايير التعليم الإلکتروني للتعليم العالي بقسم العلوم الأساسية في السنة الأولى المشترکة بجامعة الملک سعود The degree of practice of E-Learning Standards for Higher Education by female faculty members in the Department of Basic Sciences in the common first year at King Saud Universit University

Page 216-262
هياء بنت محمد بن سعيد الشهري

8

"نموذج تدريسي مقترح لتدريس الرياضيات قائم على نظرية الذکاء الناجح لتنمية التفکير الفراغي والتنور الرياضي لدى طلاب الصف الثاني الثانوي" “A proposed Teaching Model for Teaching Mathematics Based on The Theory of Successful Intelligence for Developing Spatial Thinking and Mathematical Literacy for Second-Year Secondary School Students”

Page 263-357
طاهر سالم عبد الحميد سالم