iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 24, Issue 10, October 2021
1
نشرة العدد
Page
1-8
View Article
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج مقترح قائم على نموذج أبعاد التعلم في تنمية التحصيل الأکاديمي والبراعة الرياضية لدى طلبة الصف الحادي عشر بسلطنة عمان The Effectiveness of a Proposed Program Based on Learning Dimensions Model in Developing Academic Achievement and Mathematical Proficiency of Eleventh Grade Students in Oman
Page
8-54
عبد القادر محمد عبدالقادر السيد
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
3
کفايات المعرفة البيداغوجية والتکنولوجية للمحتوى (TPACK) لدى معلمي الرياضيات قبل الخدمة:"دراسة ميدانية تطويرية" Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of Pre-service Mathematics Teachers: An exploratory Developmental Study
Page
55-113
حشمت عبد الصابر أحمد مهاود
View Article
|
PDF
1.87 MB
|
View on SCiNiTO
4
مستوى اتساق کتب الرياضيات للصفوف العليا بالمرحلة الابتدائية مع المعايير الوطنية لعمليتي "الاستدلال الرياضي والتواصل الرياضي The Alignment Level of Mathematics Textbooks for Upper primary Grades with the National standards for the two processes of "mathematical reasoning and mathematical Communication
Page
114-149
مشعل بن مانع الجبرين المطيري; خالد بن عبدالله المعثم
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية إستراتيجية الرؤوس المرقمة في تحصيل الرياضيات وبقاء أثر التعلم وتنمية التفکير الجانبي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية The effectiveness of the numbered heads together strategy in mathematics achievement, learning retention and lateral thinking development among primary stage students
Page
150-185
عبدالناصر فايز محمود أحمد
View Article
|
PDF
1.56 MB
|
View on SCiNiTO
6
مستويات التفکير التناسبي لدى طلاب الصف الثاني المتوسط في منطقة القصيم The levels of proportional reasoning among grade 8 students in Qassim schools
Page
186-215
بدر بن محمد الضلعان
View Article
|
PDF
1.31 MB
|
View on SCiNiTO
7
درجة ممارسة عضوات هيئة التدريس لمعايير التعليم الإلکتروني للتعليم العالي بقسم العلوم الأساسية في السنة الأولى المشترکة بجامعة الملک سعود The degree of practice of E-Learning Standards for Higher Education by female faculty members in the Department of Basic Sciences in the common first year at King Saud Universit University
Page
216-262
هياء بنت محمد بن سعيد الشهري
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
8
"نموذج تدريسي مقترح لتدريس الرياضيات قائم على نظرية الذکاء الناجح لتنمية التفکير الفراغي والتنور الرياضي لدى طلاب الصف الثاني الثانوي" “A proposed Teaching Model for Teaching Mathematics Based on The Theory of Successful Intelligence for Developing Spatial Thinking and Mathematical Literacy for Second-Year Secondary School Students”
Page
263-357
طاهر سالم عبد الحميد سالم
View Article
|
PDF
1.57 MB
|
View on SCiNiTO