EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 12, 40 الجزء الأول, January 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-10
تقديم: أ.د/ حمد بلية العجمي

2

اتجاهات أعضاء هيئة التدريس بجامعة جدة نحو مبادرة التسريع الأکاديمي للطلبة المتفوقين والمتميزين في ضوء رؤية (2030) The attitudes of Jeddah University Faculty Members towards the Initiative of Academic Acceleration for Distinguished and Excelled Students in the light of 2030 Vision

Page 1-39
منال محمد حسين شعبان; نــوره حمــود المطــيري

3

مدى معرفة أولياء الأمور باضطرابات التواصل وعلاقتها ببعض المتغيرات في مدينة مکة المکرمة The Extent of Parents' Knowledge of Communication Disorders and their Relationship with Some Variables in the City of Mecca

Page 41-77
صالح فريخ أحمد الزهراني; أحمـــد نبــوي عيســى

4

درجة دمج مهارات التفکير فوق المعرفي في محتوى البرامج الإثرائية لموهوبي الصف الأول المتوسط في المملکة العربية السعودية The degree of integrating metacognitive thinking skills in the content of enrichment programs for talents of the first intermediate grade in Saudi Arabia

Page 79-105
ريهــام عبد الـرحمــن الجعفــري

5

دور البرامج الصيفية في تنمية المهارات الاجتماعية للأفراد ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر أولياء الأمور بمدينة جدة The Role of summer programs in developing social skills for individuals with autism spectrum disorder From the point of View of their Parents in Jeddah

Page 107-143
سُلافه بنت أمين بن محمد السيد; فايز بن سليمان معاجيني

6

تحديات تشغيل الأفراد ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر أسرهم Challenges of Employing Individuals with Autism Spectrum Disorder from The Perspective of Families and Employers

Page 145-191
هيـاء محمـد سعـد الزهـراني; الهـام مصطفـى القصـيريــن

7

Stigma, Identity, and the Power of Communicative Interaction between People with and without Disabilities أثر مفاهيم العيب، والهوية، وسلطة التفاعلات الاجتماعية بين العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة

Page 1-25
Adnan Althobaiti