EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 12, Issue 41.2, March 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

فعالية برنامج قائم على الرسم في تنمية تقدير الذات لدى عينة من التلميذات الصم وضعيفات السمع في معهد الأمل The effectiveness of drawing -based learning in the development of self-esteem among a sample of female deaf and hard of hearing students at Amal Institute

Page 1-33
نــوره عبد الله إبراهيم الشعيــبي

3

التحديات التي تواجه قادة مدارس التربية الخاصة: مراجعة أدبية Challenges Facing School Leaders of Special Education: Literature Review

Page 35-51
موضي سعود الهويمل

4

آراء المعلمات تجاه تطبيق برنامج الکفايات الاجتماعية في مواجهة ظاهرة التنمر عند التلميذات ذوات اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحرکة The views of teachers towards the program of social competencies to face the bullying with students with attention deficit disorder and hyperactivity

Page 53-84
أمل بنت سالم بن أحمد الفيفي

5

فعالية برنامج قائم على أنماط التعلم والتفکير في خفض حدة صعوبات تعلم القراءة لدى تلميذات المرحلة الابتدائية بمدينة الطائف The effectiveness of a program based on learning and thinking styles to reduce severity of reading disability for primary school female students in Taif city

Page 84-123
جابر محمد عبدالله عيسى; امل بنت عبدالله بن محمد السليماني

6

واقع تطبيق المحاسبية في معاهد وبرامج التربية الفکرية ومعوقاتها من وجهة نظر قادتها ومعلمي التربية الفکرية فيها The current state of applying accountability in educational institutes and programs for students with intellectual disabilities and its obstacles according to the perspective of their leaders and intellectual education teachers

Page 125-165
إبـــراهيـــم المعيقـــل; جميــــلة مجــــرشــــي

7

الخدمات الانتقالية المقدمة لذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر الأسر والمعلمين Transitional Services for Autism Spectrum Disorder People from the Perspective of Families and Teachers

Page 167-195
ريــــم محمـــــود غريب; نــاديــه احمــد الزهراني

8

مستوى التحديات التي تواجه ممارسات التنفيذ في البيئة التعليمية الرقمية لدى معلمي الصم وضعاف السمع Level of the Challenges that Face Implementation Practices in the Digital Learning Environment for Teachers of Deaf and Hard of hearing Students

Page 197-254
/ مـاجـد بن عبدالرحمـن السالم; هنـاء بنت عبدالله الزهراني

9

الفـــروق في مکـــونـــات الـــوظـــائـــف التنفيذيـــة لـــدى الأطفـــال ذوي الإعـــاقـــة الفکـــريـــة وفقـــاً لبعـــض المتغـــيرات The Differences in the Components of Executive Functions of Children with Intellectual Disability According to Some Variables

Page 255-288
دعــاء عبد الـرضــا علي ملک

10

برنامج قائم على استراتيجيات ما وراء المعرفة في تنمية الفهم القرائي لدى تلاميذ الصف السابع ذوي صعوبات التعلم بدولة الإمارات العربية المتحدة A program based on metacognitiv strategies in Improving Reading Fluency and Comprehension for seventh grade Emirati pupils with Learning Disabilities

Page 289-340
سهـــام عبد المنعـــم بـکري