EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 12, Issue 42.1, May 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

تحـديـات التعليـم عـن بُعـد للطـلاب ذوي الإعـاقـة البصريـة خـلال الأزمـات من وجهة نظر معلميهم في مدارس جدة (جائحة کورونا (COVID-19) أنموذجاً) The challenges of distance education for students with visual disabilities during crises from their teachers point of view in Jeddah schools (Corona pandemic (COVID-19) as a model)

Page 1-49
محمد بن عيد الصيدلاني; عبدالعزيز بن شوق السلمي

3

اتجاهات معلمي الطلبة ذوي الإعاقة البصرية نحو التعليم عن بُعد أثناء جائحة کورونا (کوفيد- 19) بدولة الکويت Trends of teachers of students with visual disabilities towards distance education during (Covid-19) pandemic in Kuwait

Page 51-106
مروه حسين عبد الله حسين

4

المهــارات المهنيــة المــؤهلــة للطلبــة ذوي الإعــاقــة الفکــريــــة لتمکينهــــم في ســوق العمــل السعــودي تصــور مقــترح Vocational Skills Qualifying Students with Intellectual Disability to Enable them in the Saudi Labor Market: A mixed methods study

Page 107-171
شــــروق طــلال بـاعثمــان

5

مستوى معرفة معلمات الصفوف الأولية ومعلمـات غــرف المصـادر بمهـارات الـوعي الصـوتـي کمــؤشــر للتَّعــرُّف على الطلبـــة ذوي صعــوبـــات التَّعلُّـم Early Primary Grades and Resource Room Teachers’ Knowledge Level of Phonemic Awareness Skills as an Indicator to Identify Students with Learning Disabilities

Page 173-215
فـــاطمــة نـاصــر الـزميلــي; ريـــم محمـــود غــريــب

6

فـــاعليـــة بـــرنـــامـــج تـــدريبــــــي لإکســــــاب مهــــــارات تقــــــريـــر المصـــير للطلبــــــة ذوي اضطــــــراب طيــــــف التــــــوحـــد The Effectiveness of a Training Program on the Acquisition of Self-Determination Skills by Students with Autism Spectrum Disorder (ASD)

Page 213-244
رغد بنت فيصل حسن بالبيد; ريم بنت محمود حمد غريب

7

المشـکلات التــي تــواجــه معلمــي تــدريبــات النطــــــق في بــرامــــج ومعــاهــد الــتربيــة الخــاصــة مــن وجهــة نظــرهــم Problems facing teachers of speech training in programs and institutes of special education from their point of view

Page 245-291
عبـدالله مفـرح الشهـرانـي; فــراس أحمــد طقــاطقـــة