EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 12, Issue 43.1, July 2021  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

التـوجهــات الأکـاديميــة کمتغــير وسيــط بـين النظـريــات الضمنيـة وأداء الطــلاب المـوهــوبــين في مــرحلــة المــراهقــة Academic Orientations as a Mediating Variable between Implicit Theories and the Performance of Gifted Students in Adolescence

Page 1-38
علاء الدين عبد الحميد أيوب; حلمي محمد حلمي الفيل; عبد العزيز خالد الحويل

3

الشفقة بالذات وعلاقتها بالرفاهية النفسية لدى آباء الأطفال ذوي الإعاقة العقلية Self-compassion and its relationship to psychological well-being among parents of children with mental disabilities

Page 39-72
عبد المحسن مسعد اسماعيل المغازى

4

واقع استخدام الألعاب التعليمية المحوسبة فــي تــدريــس ذوي الإعــاقــة الفکــريــة بمنطقــة الجــوف The reality of the use of computerized educational games in teaching people with intellectual disabilities in the Al-Jawf region

Page 73-113
وجـــدان بن علـــي الشمـــري; عـــادل بـــن صـــبر العنـــزي

5

الاضطرابات السلوکية الخارجية والداخلية وعلاقتها بالإساءة العاطفية لدى طلبة المرحلة المتوسطة بمدينة الباحة Externalizing and Internalizing Behavior Disorders and their Relationship to Emotional Abuse among Students Middle School in Al Baha city

Page 115-148
نجـــلاء محمـــود الحبشـــي

6

برنامج قائم على نموذج القبول والإلتزام لتحسين الإتجاهات السلبية نحو الدمج في مرحلة رياض الأطفال The effectivnes of a program based on acceptance and commitment model to improve the negative attitudes towards inclusion in early childhood

Page 149-243
نجـــوان عبـــاس محمــد علــى همــام

7

توظيف المعلمين لجداول التعزيز في تعليم الطلبة ذوي اضطراب طيف التَّوحُّد Teachers' Utilization of Reinforcement Schedules in Teaching Students with Autism Spectrum Disorder

Page 245-269
حســــن أســــامــــة معــــاجينــــي; مهــــا سعــــود النجيــــم; مــــرام عيضــــة الســــواط