iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 12, Issue 43.1, July 2021
1
نشرة العدد
Page
1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
890.34 K
|
View on SCiNiTO
2
التـوجهــات الأکـاديميــة کمتغــير وسيــط بـين النظـريــات الضمنيـة وأداء الطــلاب المـوهــوبــين في مــرحلــة المــراهقــة Academic Orientations as a Mediating Variable between Implicit Theories and the Performance of Gifted Students in Adolescence
Page
1-38
علاء الدين عبد الحميد أيوب; حلمي محمد حلمي الفيل; عبد العزيز خالد الحويل
View Article
|
PDF
1.18 MB
|
View on SCiNiTO
3
الشفقة بالذات وعلاقتها بالرفاهية النفسية لدى آباء الأطفال ذوي الإعاقة العقلية Self-compassion and its relationship to psychological well-being among parents of children with mental disabilities
Page
39-72
عبد المحسن مسعد اسماعيل المغازى
View Article
|
PDF
839.9 K
|
View on SCiNiTO
4
واقع استخدام الألعاب التعليمية المحوسبة فــي تــدريــس ذوي الإعــاقــة الفکــريــة بمنطقــة الجــوف The reality of the use of computerized educational games in teaching people with intellectual disabilities in the Al-Jawf region
Page
73-113
وجـــدان بن علـــي الشمـــري; عـــادل بـــن صـــبر العنـــزي
View Article
|
PDF
733.8 K
|
View on SCiNiTO
5
الاضطرابات السلوکية الخارجية والداخلية وعلاقتها بالإساءة العاطفية لدى طلبة المرحلة المتوسطة بمدينة الباحة Externalizing and Internalizing Behavior Disorders and their Relationship to Emotional Abuse among Students Middle School in Al Baha city
Page
115-148
نجـــلاء محمـــود الحبشـــي
View Article
|
PDF
703.32 K
|
View on SCiNiTO
6
برنامج قائم على نموذج القبول والإلتزام لتحسين الإتجاهات السلبية نحو الدمج في مرحلة رياض الأطفال The effectivnes of a program based on acceptance and commitment model to improve the negative attitudes towards inclusion in early childhood
Page
149-243
نجـــوان عبـــاس محمــد علــى همــام
View Article
|
PDF
1.11 MB
|
View on SCiNiTO
7
توظيف المعلمين لجداول التعزيز في تعليم الطلبة ذوي اضطراب طيف التَّوحُّد Teachers' Utilization of Reinforcement Schedules in Teaching Students with Autism Spectrum Disorder
Page
245-269
حســــن أســــامــــة معــــاجينــــي; مهــــا سعــــود النجيــــم; مــــرام عيضــــة الســــواط
View Article
|
PDF
672.35 K
|
View on SCiNiTO