iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 2, March 2021, Page 558-1107 (الجزء الثاني)
1
المعلومات العلمية للعدد
View Article
|
PDF
1.19 MB
|
View on SCiNiTO
2
توظيف الخرائط الذهنية في خفض بعض مظاهر نقص الانتباه لدى أطفال ما قبل المدرسة ذوي صعوبات التعلم Using of mental maps to reduce some aspects of attention deficit in preschool children with learning disabilities
Page
558-611
أمل محمد حسونة; منى محمد إبراهيم هبد; إيمان صلاح حسن حراز
View Article
|
PDF
1.67 MB
|
View on SCiNiTO
3
برنامج تدريبي لتنمية بعض مهارات تقبل الآخر لدى الأطفال المتنمرين بالأطفال المدمجين وأثره في خفض سلوک التنمر لديهم A training program for developing some acceptance of other skills for children who are bullying integrated children and its effect on reducing their bullying behavior
Page
612-735
سارة أحمد مصطفى; ماهيتاب أحمد الطيب
View Article
|
PDF
2.75 MB
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج تدريبي لتنمية الوعي الفونولوجي لدى عينة من أطفال الروضة The effectiveness of a training program to develop phonological awareness among a Sample of kindergarten children
Page
736-805
زينب محمد سلامة عمر علي الصفتي
View Article
|
PDF
2.17 MB
|
View on SCiNiTO
5
برنامج إلکتروني لتنمية الثقافة الصحية لدى طفل الروضة An electronic program for the development of health education for kindergarten children
Page
806-888
عبير محمود منسي; إيمان جمال فکري; مي محمد مصطفى مسلم
View Article
|
PDF
2.6 MB
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج تدريبي قائم على نظرية برونر في خفض تشتت الانتباه وفرط الحرکة لدى أطفال الروضة ذوي الإعاقة العقلية البسيطة Effectiveness of a training program based on Brunner's theory of reduce attention deficult hyperactivity of Kindergarten children with simple mental disabilities
Page
889-938
أمل محمد حسونة; منى محمد إبراهيم هبد; ولاء محمد السيد عبد الله
View Article
|
PDF
1.8 MB
|
View on SCiNiTO
7
فاعلية برنامج متعدد الأنشطة لتنمية بعض أبعاد التربية الاقتصادية للطفل بمرحلة الطفولة المبکرة في ضوء رؤية مصر 2030 The effectiveness of a multi-activity program to develop some dimensions of economic education for the child in early childhood stage, in light of Egypt's 2030 vision
Page
939-1018
فاتن أحمد ربيع علي
View Article
|
PDF
2.32 MB
|
View on SCiNiTO
8
فاعلية برنامج قائم على المحطات التعليمية في الحد من الآثار السلبية لتعرض طفل الروضة لمفردات العالم الافتراضي The Effectiveness of a Learning Stations-Based Program in Reducing the Negative Effects of Virtual World Vocabulary on Kindergartners
Page
1019-1107
سحر سامي صلاح منصور
View Article
|
PDF
1.9 MB
|
View on SCiNiTO
9
أبحاث الجزء الثاني کاملة
Page
558-1107
View Article
|
PDF
16.03 MB
|
View on SCiNiTO