EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 19, Issue 4, October 2021, Page 1-300  XML

1

نظام الساعات المعتمدة في التعليم العالي بمصر بين الواقع و المأمول The Credit Hour System in Higher Education in Egypt: Reality and Hope

Page 1-14
أ.د/ عيد عبدالواحد علي درويش; أ.م.د/ أحمد محمد محمود عبدالحافظ; د/ أماني وحيد جرجس صالح

2

برنامج تدريبي باستخدام المکتبة الرقمية لإکساب الطالبة المعلمة مهارات الوعي المعلوماتي في ضوء المعايير العالمية Training program using the digital library to give the student information awareness skills in light of international standards

Page 15-77
د/ انتصار السيد المغاوري

3

الأفکار الاجترارية وعلاقتها بمتغيرات :القلق، والفصام، والوسواس القهري، و البارانويا لدى عينة من الراشدين من الجنسين Ruminant thoughts and their relationship to variables: anxiety schizophrenia - obsessive compulsive - paranoia in a sample of adults of both sexes

Page 79-126
د/ إلهام إبراهيم أحمد; د/ رشا محمد فايز

4

الثقافة المالية لطفل الروضة في ضوء المعايير العالمية (تصور مقترح) The financial culture of a kindergarten child in the light of international standards (proposed vision)

Page 127-192
د/أماني إبراهيم عبد الحميد سعفان

5

استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية مهارات إنتاج الکتب الإلکترونية التفاعلية للأطفال لدى بعض طالبات کلية التربية للطفولة المبکرة A differentiated education strategy to developing book production skills Interactive electronic children for some students of the College of Education for Early Childhood

Page 193-240
د. أسماء على محمد سالم

6

فعالية استراتيجية قبعات التفکير الست في تنمية الوعي بقواعد وآداب المرور لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم the effectiveness of the Six Thinking Hats program in developing the concepts of developing awareness of traffic rules and etiquette for kindergarten children with learning difficulties

Page 241-264
أ.د/ خميس محمد خميس عبدالحميد; أ.د/ ناصر فؤاد علي غبيـش; أ/ نشوى عثمان عرفة إبراهيم

7

برنامج تدريبي لتنمية بعض الکفايات المهنية فى رياض الأطفال لطالبات التعليم المدمج فى ضوء الاحتياجات التدريبية لهن A training program to develop some professional competencies in kindergarten for students of blended education in light of their training needs

Page 265-300
د/ فاتن أحمد ربيع علي