EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 13, Issue 47.1, March 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

فعالية استخدام استراتيجية تدريس الأقران في تحسين الفهم القرائي لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالصف الرابع الأساسي The Effectiveness of using peer education strategy in improving reading comprehension among students with learning disabilities in the fourth grade

Page 1-43
جــوخــة ســالــم الکلبــانيــة

3

السلوک التنمُّريّ المُوجَّه نحو التلاميذ ذوي الإعاقة الفکرية Bullying Behaviour Against Students With Intellectual Disability Students

Page 45-74
مــديحــة محمــد زکــري; أحمد بن عبدالعزيز التميمي

4

المهــارات قبــل الاکــاديميــة للأطفــال الصــم وضعــاف السمــع وعــلاقتهــا ببعــض المتغــيرات بمــدينــة الــريــــاض Pre-Academic Skills for Deaf and Hard of Hearing Children with Some Variables in Riyadh

Page 75-122
ندى بنت سليمان بن صالح العثيم; طــــارق الــريـــس

5

مدى وعي معلمات رياض الأطفال بمؤشرات مشکلات الإدراک البصري لذوي صعوبات التعلم ودورهم في تحسينها ومعوقات التعرف عليها في ظل التعليم عن بعد The extent of kindergarten teachers' awareness of indicators of visual perception problems for with learning disabilities and their role in improving them and the obstacles to identify them in distance learning

Page 123-156
أمــانــي عبــد اللــه القــرنــي; شيـهـانــة محمــد القفــاري