EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 13, Issue 47.2 - Serial Number 47, March 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

درجة استخدام معلمي التوحد للممارسات المبنية على البراهين في تدريس المهارات الأکاديمية لذوي اضطراب التوحد The degree to which autism teachers use evidence-based practices to teach academic skills to people with disabilities

Page 1-73
تهــاني عبــدالله المــالکــي

3

استخدام معلمي اللغة العربية لأساليب القياس التکويني في صفوف المدارس الابتدائية المشتملة على الطلبة ذوي صعوبات التعلم في مدينة جدة Arabic Language Teachers Perspective in their Use of Formative Assessment Methods in Elementary School Classes that Include Students with Learning Disabilities in Jeddah Governorate

Page 75-113
سـارة عبـد اللـه الحـارثـي; سـامـر عبـد الحميـد الحسـاني

4

فاعلية برنامج تدريبي في تنمية الوعي لدى الأسر بفئة الموهوبين من ذوي اضطراب طيف التوحد The effectiveness of a training program in developing families' awareness of the gifted category with autism spectrum disorder

Page 115-147
مريم قوماوي; طـارق يـوســـف ملــحـم

5

مهارات التعبير الکتابي في المرحلة الابتدائية کما يراها معلمو اللغة العربية: دراسة استکشافية لاشتقاق معايير للتّعرّف إلى الطلبة تحت خطر صعوبات التعبير الکتابي Written Expression Skills in Elementary Schools as Perceived by Arabic Language Teachers: An Expletory study to Drive Criteria to Identify students at risk for Written Expression Disabilities

Page 149-191
وجــدان مــبروک الــدعــدي; ســامـر عبـد الحميـد الحسـانـي

6

فاعلية برنامج تدريبي قائم على استراتيجية القبعات الست في تنمية بعض الکفايات التدريسية لمعلمات التربية الفکرية The Effectiveness of a Training Program Based on the Six Hats Strategy on Developing some Teaching Competencies for Intellectual Education Teacher

Page 193-239
سهام بنت يحي بن فالح الخالدي