EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 25, Issue 7, October 2022  XML

1

العلاقة بين المعتقدات المرتبطة بمبادئ الرياضيات المدرسية وممارسات التدريس الفعال للرياضيات لدى معلمات المرحلة الثانوية The Relationship Between Beliefs associated with the guiding principles for school mathematics and Effective Mathematics Teaching Practices among secondary school female teachers

Page 1-31
سامية بنت حسين بن شعيب الحربي; عبدالعزيز بن محمد الرويس

2

برنامج قائم على التلمذة المعرفية في تدريس الرياضيات لتنمية الفهم العميق والكفاءة الذاتية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية A Program Based on Cognitive Apprenticeship for Teaching Mathematics in Developing Deep Understanding and Self-Efficacy for Preparatory School Pupils

Page 32-89
مريم عبد العظيم عبد الرحيم

3

أثر التدريس "بممارسات تدريس الرياضيات الفعّال للمجلس الوطني لمعلِّمي الرياضيات (NCTM)" في تنمية الاستيعاب المفاهيمي والطلاقة الإجرائية لدى طالبات الصف الثاني المتوسط The Effect of Teaching on "Effective Mathematics Teaching Practices from The National Council of Teachers of Mathematics" in Developing Conceptual Understanding and Procedural Fluency among Second

Page 90-114
سارة بنت عبدالهادي العتيبي; ناعم بن محمد العمري

4

تصور مقترح لبرنامج تدريبي قائم على الممارسات الثمان لتدريس الرياضيات لدعم جميع الطلاب في تعلم الرياضيات A suggested Framework of a training program based on the eight effective practices of teaching mathematics to support all students in learning mathematics.

Page 115-157
سمر عبدالعزيز الشلهوب; فاطمة عبد العزيز الخثعمي; عهود الدبيان; تركية العتيبي

5

أثر استخدام استراتيجية(SWOM)على تنمية مهارات التفكير المنتج والثقة الرياضياتية لدى تلاميذ الصف الخامس الابتدائي The Effect of (SWOM) Strategy on Developing Productive thinking Skills and Mathematical confidence among 5th primary pupils

Page 158-205
سيد محمـد عبد الله عبد ربه; عمرو أحمد عبدالستار عبدالصادق

6

الممارسات التدريسية لمُعلِّمي الرياضيات وعلاقتها بالتحصيل الرياضي لطلبة الصف الرابع الابتدائي وأثر بعض المتغيرات مستوى الممارسات في ضوء دراسة TIMSS2015)) The Relationship between Mathematics Teachers Practices and Mathematical Achievement of Fourth-Grade Students and the Effect of Some Variables on Level of Practices in The Light of TIMSS2015

Page 206-235
ندى محمد الزيد; مسفر بن سعود السلولي

7

فعالية الحوار الرياضي ذي المعنى في تحسين المعتقدات الرياضية لتلاميذ الصف السادس الأزهري The effectiveness of Meaningful Mathematical Discourse in Enhancing Mathematical Beliefs among 6th. Grade Al-Azhar Students

Page 236-271
يوسف الحسيني الإمام; رمضان مسعد بدوي; سهر مخلوف مصطفي حمودة

8

درجة أهمية معايير مقترحة للجان الإشراف والمناقشة والحكم على الرسائل العلمية في المناهج وطرق تدريس الرياضيات من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس وطلاب الدراسات العليا The Degree of Importance of Proposed Standards for Committees of Supervision, Discussion and Judgment on Scientific Theses in Curricula and Methods of Teaching Mathematics from the Point of View of Fa

Page 272-305
غرم الله مسفر الغامدي

9

نشرة العدد